tisdag 24 september 2013

Hola! Nu är man hemma igen.


Jag skall villigt erkänna att det var med ett visst vemod jag ställde mig ute på Plaza de Oriental och väntade på Taxin som skulle ta mig till Alicantes flygplats klockan fyra i morse. Jag trivdes fantastiskt bra i den lilla staden Torrevieja och hade inte den minsta lilla hemlängtan. Att saknaden efter familjen fanns där det var en annan femma.
Solen sken varenda dag och klockan halv nio på kvällen så flöt det fortfarande fram en del badare i det varma havet. Massor av trevliga människor promenrar längst strandpromenaderna i varje gathörn bjuder caféer, restauranger och barer ut sina menyer och folk äter ända tills långt in på natten. Passar mig som handen i handsken. Fisk, skaldjur, kött i alla dess former, pizzor, kebab till och med korv och pommes kan man stoppa in i ansiktet överallt.
Svenska mäklare finns det gott om i Torrevieja och ännu fler spanska. Några holländare hoppar emellan och jag tror nog att det finns några ryska husförsäljare med.
Jag fick den bästa kontakten med två av dem och blev visad till flera fina fastigheter som både höll budget och några som fick lädret i plånboken att fladdra som vingarna på en kolibri. Kommer förmodligen till skott någon gång under nästa vecka. Kommer nu, någon gång under nästa vecka, att lägga upp en speciell liten blog inför mina kommande dagar i solen och den kan ni länka till här i från -Sveriges gladaste man- bara att klicka sig in och bli följare/prenumerant så missar du inte en enda solig dag, och du kommer snart att veta mer om denna lilla underbara plats, om lägenheter, villor, hundar, katter, mat, fiske, vin och rackartyg. Kanske någon intervjuv med någon svensk som rotat sig på Costa Blanca. En duktig restaurangägare, Svensken på hörnet eller han i mitten eller han vi havet, kanske alla tre. Lokala förmågor inom flera olika kategorier, jag en riktig pytt i panna med andra ord. Håll utkik efter länken så länge.
Adios amigo!
Mannen det svänger om

Inga kommentarer: