torsdag 12 september 2013

Ärtsoppedag och jag äter bratwüst?

Ibland blir det lite upp och ner. Stekte bratwürst i går kväll och då fick det bli dagens specialare också. Gräddade en proteinpannkaka, riktigt gott och lade till lite några små barndomsminnen, syltlök och kapris. En rejäl klick med god sås till och lunchen var räddad.
Inget ris, inga potatisar och inte en enda makaron på den sista tiden. Men nu visar vågen 87,4 kg och gubben är lycklig som bara den...Fast det är ju inte magen som försvinner, det är spirorna under dass och akterkapellet.
Skam den som ger sig, jag kämpar på och försöker träna så hårt jag orkar för att få behålla några av de små muskler jag har när fettet rinner av mig. Det går faktiskt ganska bra och jag skall försöka hålla mig i trim även efter 10 dagar i Torre.
Skall promenera ner på gymmet och se om jag kan få ett snack med Mr Smith, min kompis som har lite god information om de spanska gymmen att ge mig. Dejan är proffs och vet vad det hela handlar om så hans erfarenheter det skall jag försöka ta vara på. På bilden hjälper han allas vår lilla sockerbit Linda, med lite fin putsning av musklerna. Hon är duktig och det är bara synd att hon inte själv sätter värde på detta. Hon och Dejan tränar mycket bra ihop och man ser hennes framsteg dag för dag.
Jag skall se om jag kliver in här en gång till innan mörkret faller. Kan tro detta.
pappa B

Inga kommentarer: