söndag 8 september 2013

Tack och lov så är det måndag snart..

Idag har dagen varit precis som alla andra söndagar, seg som en skumtomte. Vädret helt fantastiskt och jag han med att byta glödlampor på kvinnans lilla rosa bil. Hela bilen blev en enda stor glödlampa när jag kopplat färdigt, Men skit samma, då ser de ju damen när hon kommer susande fram i mörkret.
Detta var nog sista sommardagen för i år. Ja
g drar till solen (regnat och åskat idag) nere i Spanien. Torrevieja nu är jag snart på G och den lilla staden vid Costa Blanca kommer aldrig mer att bli sig lik.
Fick fint besök på lördagsmorgonen av den här gröna figuren. Han satt fast och solade sig ute på balkongräcker vid ytterdörren. Jag vippade lite på den och då flög den i sakta mak ner och ut på ängen nedanför vårt hus. Kan tänka mig att kommer det miljoner sådana här herrar på besök ute på åkern då finns det inte mycket kvar som kan växa. Han var nästan 10 cm lång.


Idag spanade jag upp mot skyn, inte för att försöka få kontakt med några högre makter utan därför att jag såg och hörde ett flygplan som var på väg mot söderns sol. Lämnade bara efter sig ett vitt streck av rök. Detta gjorde faktiskt att jag började leta efter passet, skrev ut boardingkorten och plockade fram en T-tröja.

10 dagar i Torrevieja kommer att ge mig lite lugn och ro och massor med fina bilder. Hoppas att saltvattnet fortfarande är så pass varmt att jag kan spankulera runt efter alla fina stränder där nere, och tvätta fötterna. Äta en bit mat och fylla på kaggen med lite gott rödvin. Kommer att hälsa på gubbarna som sitter och fiskar utefter piren. Kanske jag bloggar lite om jag får tillgång till någon dator, släpar inte med mig laptop utan bara kameran och en hårddisk, så jag kan lägga över alla skott.

Gå nu och lägg er så att ni orkar upp och jobba i morgon. Ni måste förstå att arbetar inte ni unga människor så får inte vi gamla gubbar och gummor någon pension, så i säng med er direkt och iväg och slit i morgon innan göken gal.
pappa B

Inga kommentarer: