måndag 9 september 2013

Sossen och blåsossen, Hulthén & Ransgård, släng er i väggen

-Det är en fullständigt bedrövlig oacceptabel utveckling i Göteborg, det säger Anneli Hulthén i dagens GP. Tänk att äntligen har sossetanten upptäckt detta. Nu efter att det förekommit 30 skottlossningar till och med med dödlig utgång hitintills i år! Och blåsossen och smilfinken Jonas Ransgård, som kliar rygg på sina pyjamaskompisar i stadsfullmäktige har mage att gå ut och säga; -På lång sikt handlar det om att ge ungdomar som riskerar att hamna i kriminalitet en bättre start, som stöd för bättre betyg och fler sommarjobb för att komma in i arbetslivet.?
Vad skall de ungdomar som pluggar, sitter hemma på kvällarna eller ägnar sig åt idrott och annat föreningsliv göra då. Kommer de att få sommarjobb eller är dessa vikta åt slödder som inte vill gå i skola, slår eller sparkar sina lärare, tänder eld på bilar och skjuter på folk. Far åt helvete hela politikerkåren i Göteborg. Ge dessa små gangster ett hårt och kännbart straff så att de vet vad som är rätt och fel i vårt samhälle. Nej så fan heller nu förespråkar man ännu mer dalt. När jag var liten och någon stal eller förstörde någonting så fick den eller de ett straff som kändes. Fast det är klart det finns inget att ta, föräldrarna till dessa ligister är förmodligen bidragstagare hela gänget och då blir det ju bara en rundgång på pengarna.

Ni som sitter i den här stan och låtsas spela storpolitiker kom ihåg detta. Vi har djävligt fina ungdomar i det här landet, duktiga, snälla och hjälpsamma, men de får aldrig kredit någonstans. Inte fan slår man upp en helsida i GP och skriver om dem, nej det ullas och dullas med drägg, som borde sitta bakom lås och bom och kan man inte anpassa sig till de regler och förordningar som gäller i landet då skall de omedelbart skickas hem till det land de smitit ifrån. Flyktingar, kyss mig i röven. De stackarna traskar med sina tillhörigheter på huvudet mellan länderna där det inte krigas.

Det blev en fin promenad, tung och 8,59 km lång. Tiden 1.36,34 kunde ha varit lite snabbare men det känns ändå i de gamla benen att man rört dem lite hårdare än vanligt. I morgon blir det en lättare variant och två timmar på gymmet. Får väl elda på lite nu när jag skall ner till Spanien, jag kanske inte får ihop så många mil där nere den här gången. Har ju lite viktigare saker att göra än att spatsera längst playan.
Dagens intag mitt favvo bacon ett stekt ägg med två gulor (grabben äter inte gulan så den får pappa) Kokt vitkål och morötter passar bra till och vågen jublar. Snart kommer den stora chocken, gubben närmar sig 85!

Nu är det snart slut med röda tomater på vår lilla balkongbuske. Massor av små gröna vitaminbomber hänger tätt och snart får jag väl plocka in dem i en skål för fortsatt rodnande inomhus. De är söta och goda och jag nyper ett par varje dag. Blir jag inte kanin så kanske jag blir en grönsak i nästa liv. För det skall ni ha klart för er jag tror på en återkomst efter döden.

Nu är det dags att försöka göra lite nytta hur nu det skall gå till. Har varit och lämnat blod efter promenaden för att de skall kolla hur det står till med blodfetter och annat skit.
Själv är jag pigg som en näktergal och hade det inte varit för att ansiktet ser ut som en grusväg i Norrland när kärlen går, så hade man inte kunnat tro att jag var en dag över 69.
pappa B

"Det kommer nog igen, sa bonden då han gav sin gris fläsk"

Inga kommentarer: