söndag 13 oktober 2013

En redig lunch håller gubben i form..

Vad passar bättre som lunch för en Porjusgubbe än en liten mix av spetskål, purjolök och en rejäl bit Jokkmokks Korv? Korven fick jag nedskickad av lilla Karin i Boden, en go liten dam som tidigare kamperade ihop med poeten.
Givetvis måste det till en god morotsstuvning gjord på det hedeliga gamla sättet där man bara använder sig av morotens spad när den kokas. Ingen grädde, bara lite redning och en gnutta havssalt. Vatten från kökskranen duger gott och nu mår man som en prins igen....

Affärerna nere i Spanien maler på och jag hoppas och tror att jag kan resa ner i mitten av november och göra klart allt och hämta nyckeln hos Bertil och Ulla.
Jag hoppa verkligen detta. Nu skall jag nog försöka göra någonting nyttigt vad det nu skall bli. Har redan kört en disk i maskinen och plockat in den i skåpen, tvättar en maskin med handdukar, tumlad och vikit ihop dem och lagt dem snyggt och prydligt på sin hylla. TV:n bjuder bara på en massa skit så framför den spenderar jag ingen tid. Jäntan är uten med bästisen sin så jag är helt ensam i huset.
86,6 visade vågen i morse ch jag kryper sakta men säkert ner mot 85. Min målvikt när jag startade upp hela den här resan. Då vägde jag 99,7 och började nosa på 100 kilos strecket, såg ut som en vit valross när jag stod nere vid stranen i Egypten för två sommrar sen. Valross looken finns kvar, fägen lite brunare (tack Torrevieja för det) men betydligt slankare i modellen. Ha det så fint på vilodagen.
pappa B

Inga kommentarer: