onsdag 16 oktober 2013

Över 20.000 steg idag och skapligt pass på gymmet...

Statyn på torget i Gråbo. Den är faktiskt snygg tycker jag. Vet inte om de som bor där tycker likadant. Det vekar inte vara speciellt mycket drag under skosulorna på Gråbofolket måste jag säga.
Visst, undantaget bekräftar regeln. Tag fiskhandlaren Benny till exempel, där sitter ingenting fast och de som skall äte en god fisk får sig även ett gott skratt, på köpet. Fler sådana här killar på torget och det skulle snart vara i full blom igen. Från parkeringsplatsen sett så är det den högra sidan av torget som lever, den andra dammar det av vilket ingen har nytta av.

Sen åker man över till Floda och där är det banne mig fullt ös. Alla är i det närmaste på bettet, några undantag finns det, men de är så få så det räknas knappast. Ett helt annorlunda företags tänk råder här det står helt klart.

Jag har spenderat några dagar och timmar på de två orterna och det är två poler som likar både syd- och nordpolen i tempo och djävlar anamma. Vad det är som göra att Gråbo ligger kvar under den presenning som lades ut någon gång under slutet av 90-talet, det vet jag inte. Kanske är det så att Gråbobon åker in till Lerum och handlar i stället medan Flodabon stannar på hemmaplan och håller sitt torg levande? Inte vet jag, men det är klart att visar man inte att man finns bland företagarna i Gråbo så hittar man kanske inte vad man söker där heller. Nåväl, skit samma, jag väljer högtrycket i Floda framför Gråbo, den saken är klar. Fast fisken skulle jag utan att  tvekan handla hos Benny i Gråbo.

Idag blev det en ny tuff dag. Först 7,85 km med Ivan i rätt skapligt tempo. Sedan nästan två timmar med mage/rygg träning nere på gymmet och så en ny promenad med kvinnan, den här gången bara 6 km när hon kom hem.  Stegräknaren visade drygt 20.000 steg och då hade jag den inte på mitt på dagen då jag traskade runt i lerums kommun. Nu sover jag snart.
pappa B

Inga kommentarer: