torsdag 14 november 2013

Hujeda mig nu väger armarna 35 kilo styck....

Faktum är att det känns som om armarna väger 35 kilo vardera och då skulle resten av gubben inklusive den stora skallen bara väga 15 kilo. Detta kan ju inte vara möjligt, men det känns faktiskt så. Ett jäkla tungt överkroppspass på en och en halv timme gör att nu är mellandelen av kroppen lätt som en fjäder men armarna som hänger rakt ner väger tungt. Så det kan bli och i morgon blir det kvällspass för gubben,
då det skall arbetas lite på förmiddagen....

Ett glas med Christian Moueix 2003:a sitter inte fel och detta skall jag nog bjuda min kvinna på i helgen till en god bit kött och lite smörstekt grön sparris. Det sitter aldrig fel med en fransman innan helgen, kan öppna upp för lite rajtantajtan, vem vet !

Mindre exotiskt men väl så smakfullt är ett glas kranvatten till det stekta baconfläsket och de gräddkokta grönsakerna. idag spetsade jag med en bra bit röd chili den starkase modellen.
Kokar upp salladskålen i ganska torr panna med bara lite äppelcider vinäger och havssalt. Späder under tiden med lite grädde och så får det hela småputtra ett par minuter. Blir jäkligt gott skall ni veta..

Ingen tid för lunch hade man i Coventry den 14 november 1940 för då flygbombades stadens katedral och förvandlades till en hög med sten. Tyskarna stod för bombardemanget, vem annars?

Emil och Emelia har namnsdag i dag och jag lyfter på skinnkepsen och säger grattis! Det finns ungefär 39.000 Emilar och 17.200 Emilior i landet idag. Bägge namnen är gamla romerska släktnamn och betyder den flitiga, den ivriga och inhärdiga. Passar perfekt på grabben från Lönneberga med andra ord.
Kan ni tänka er att den 14 november 1970 valdes Gösta Boman till partiledare för moderaterna. Totalt oviktigt att komma ihåg, bättre att glömma så fort som möjligt.
Nu får jag passa mig när justitieministern skall ordna fram strängare lagar för personangrepp, där ligger jag ju risigt till. Kan ju skynda mig att säga att jag tycker att hon är en förbannat dålig minister liksom sina gelikar i regeringen. Phu...hoppas hon inte stämmer mig nu. Ha en förbannat fin fortsättning på den här dagen.
Appropå det franska röd vinet så har det katalognr 5327 och en flarra kostar 119 riksdaler.
pappa B

"Den som får en änka i sängen, får den döde mannen i huset"


Inga kommentarer: