lördag 16 november 2013

Inte fick man någon ståpäls för den här matchen inte...

Ronaldo är bäst, slutsnackat. Inte för inte har han korats till världens bäste lirare vid ett par tillfällen. Förutom det att han är en påpasslig snabb, teknisk fotbollspelare så är han en mycket elegant skådespelare också. Men...skit i detta. Han kan göra mål och det var Guds försyn eller en vindpust som inte satt den nick han skickade på, i mål utan träffade alluminiumribban i stället.
Zlatan vårt hopp och kärlek han fick stå och peta naglarna en bit framför deras förvarslinje och fick inte en enda boll. Det tror fan att man inte kan göra mål då heller. Tre farliga lägen i första halvlek sen tog Portugiserna över hela föreställningen. Kolla hörnstatistiken, det säger allt.
Hamren med sin förbannade halsduk invirad runt halsen tycker jag agerar sämre och sämre för varje match.
Nej, mina fotbollsälskade vänner och min son. Ni och även jag kan se oss i stjärnorna efter en fotbollsfest med VM-yra i Brasilien. Portugiserna tvålar till oss uppe i Solna med två säkra mål och där kan vi sitta och hänga läpp. Det finns för övrigt inte ett enda landslag i världen som spelar så många bakåtpass som Sverige ? Modet att ta en chansning, modet att våga utmana det har man inte talat om i Sverige under de senaste 30 åren. Och fan vad jag saknar Olof Mellberg. Klippan som förvisso trasslade till det för sig i bland men ändå
var en stenmur där bak. Även den filtskalliga juggen med sina gaddningar som varken räds fan eller vår herre. Där finns det superstora luckor att fylla och det går inte med några lättviktare som är en halv meter kortare än anfallarna, oavsett om de har kvicka fötter eller inte. De enda som fick godkänt av mig i afton var Lustig som numera, efter besök hos frsisören påminner om en Engelsk polospelare och Isaksson i målet.

Godnatt Sverige, sikta in er på att spela landskamp mot Norge, då är chanserna stora att det blir vinst, om Zlatan kan få några bollar.
pappa B

Inga kommentarer: