lördag 16 november 2013

Jag är både en apa, ett lejon och en korp, de säger de lärde...

Fick en obeskrivlig längtan ner till Chablis och det vita vinet. Detta smög på
 mig i går då jag sörplade Spanskt rödvin med kvinnan. Här på fälten i
Frankrike öproduceras några av väldens förnämsta vita viner, Guld i glasen.

Att en del tycker att jag är en apa, det förstår jag.
Hemma i Porjus hade jag faktiskt en tam korp ett tag tills den flög bort och aldrig återvände. Fast innerst inne så tror jag att korpen finns med lite då och då fast jag aldrig ser honom.
Ett lejon, kanske för jag är sällan rädd för något, gillar värme och är uppkäftig. Vilar utan att det syns och låter andra jaga åt mig.

Hur som helst så har jag ju gaddat ett lejon bak i nacken, tänker gadda en korp eller korpfjäder på ena benet. Så långt är allt bra. Men sen kommer problemet, var skall jag sätta apan? Har ni några bra funderingar över detta så kom igen med dem. Skall det vara en orangutang, schimpans,eller en gorilla? Eller kanske en sådan liten illmarig jävel som stjäl av turisterna i djurparkerna?

Kan ni tänka er att den 16 november 1988 beslutade Televerkat att lägga ner all tillverkning av telefoner i Sverige. Var det verkligen så länge sedan?

Satsade gjorde däremot Vattenfall och Sveaskog den 16 november 2007 då deras samarbete blev den största satsningen på vindkraft någonsin i Sverige. Då fanns planer på 550 vindkraftverk som skulle ge en sammanlagd effekt på 1500MV vilket skulle räcka till 800.000 hushåll. De andra miljonerna skulle få elda med ved eller fortsätta köra med två hål i väggen.

I går fuskade jag med min träning, skall gå ner en timme på gymmet idag, måste bara klara av lite små arbetsuppgifter på telefon. Skall köra armar/axlar/rygg i sakta mak. Magen får vänta tills på måndag då jäklar blir det bränna av. Min promenadkompis tillika gympolare Ivan den förskräcklige har drabbas av hälta så han orkar inte promenera mer med mig ett tag framöver. Dessutom tycker han att jag har på tok för bråttom och jag antar att det är där som skon klämmer mest. Detta grundar jag på att han orkar dansa bugg flera timmar i veckan och köra vattengympa med tanterna en kväll, det borde inte onda knän klara av.

Nåväl jag får väl annonsera efter en ny promenadkompis framöver. Är det någon av er som känner sig manad och bor runt Angered så hör bara av er. Jag kör mellan 3-15 kilometer, helst varje dag. Normalt runt 7 km om man ser snittet. Jodå, jag går även de dagar jag kör ett pass på gymmet. Här vilar inga halta löss skall ni veta.
Nu traskar kvinnan och grabben upp till Reningsborg för att smyga runt där en stund, Minsta dotterna är på stan med sin kompis och vad dottern nere på Öland sysslar med vet jag inte. Förmodligen jobbar hon med sina hästar. Den största vet jag ingenting om och själv tänker jag sätta igång med lite telefonjakt. Ha det så länge.
pappa B

"Rika planerar för morgondagen, fattiga för idag"

Inga kommentarer: