tisdag 19 november 2013

Vem tar ansvar för stolpen?

...den frågan måsta man ställa sig då den påkörda stolpen ligger kvar och bara ett plaströr, igenklistrat med silvertape sticker upp ur marken. Den trasiga stolpen har legat så här i över två månader!

Tragiskt och vilken dag som helst så kan några nyfikna eller klåfingriga juniorer var där och rycka loss plaströret och då vet ju ingen vad som kan hända för jag antar att det finns ström kvar i själva fästet. Hade detta hänt i Örgryte hade stolpen varit lagad samma vecka som det hände, men här uppe i Nordost är man inte lika snabba att ställa allt till rätta. Dessutom behövs allt ljus vi kan få här uppe för under mörkrets timmar vaknar de som borde sitta bakom lås och bom upp och börjar ställa till med sattyg. Ju mer ljus, ju mindre bus. Thats it!

Ikväll smäller det, och även om jag hoppas, av hela mitt norrlandshjärta att Sverige skall vinna så tror jag att det är näst intill en omöjlighet. Portugal kommer med mycket duktiga spelare på ALLA positioner. Det har inte vi i Sverige. Dessutom har man en annan fördel som Portugis, man kan spela och träna fotboll hel året. Bara en sån sak gör ju att man har mer boll i benen än de flesta svenskar på plan.
Den 19 november 1969 gjorde brasiljanaren Pelé sitt 1000:e mål på straff. Hoppas att vi kan få en straff i kväll, gärna två, som går i mål dessutom, då kanske vi fixar det.

Den 19 november 1961 föddes Meg Ryan och hon fick sitt genombrott i filmen -När Harry mötte Sally- 1989. Mindre lycka hade svensk-amerikanen Joe Hill som avrättades den 19 november 1915. Facföreningsagitatorn och poeten anklagades för mord på en handlare. Justitiemord menar man i vida kretsar.

Idag har jag vilodag från allt vad träning heter men jag hoppas att jag kan ta en snabb promenad med dottern när hon kommer från skolan.
pappa B

"Den som inte vågar något, varken vinner eller förlorar"


Inga kommentarer: