onsdag 25 december 2013

Äntligen, första etappen är över...

Julafton är förbi och det tar minst ett år innan det kommer en ny.
Det är roligt att hälsa på hos svågern och svägerskan, det är inte tal om annat, men det blir stressigt av bara den och det skulle vara betydligt trevligare om vi kunde sitta i lugn och ro, dra i oss lite wirre och käka lite gott, utan att ha glitter och röda kulor hängades över en.

Men..nu är etapp ett av julhelgen undanstökad och nu återstår bara att överleva de två dagar, som är kvar innan det blir korksmällande på balkonget och hysteriska raketuppskjutningar mellan husen. Efter detta återgår pyromanerna till sitt och ser på sina hemkanlaer från när och fjärran. Jag kan pusta ut och kära mitt röda äpple!
Idag juldagen är det handlings hysteri på varuhusen, skitväder uta så jag sitter i massagefåtöljen och läser julklappsboken, -En man som heter Ove-.
I morgon är hysterin på varuhusen aningen dämpad. Jag vågar mig ut för att klaga loite på El-Gigante och inhandla mer dricka. Sedan rullar det på...Julen är absolut ingentung för mig, det förstår ni säkert, mest en mycket besvärlig högti på alla sätt och vis. Det bästa är kvinnans mycket goda knäck, både den med och utan mandel.
pappa B

Inga kommentarer: