tisdag 24 december 2013

sjukhusbyggeet går mot höjden och stadens Creme Caramell var botten!

Sjukhusbygget strävar vidare och en efter en kommer de stora cementblocken på plats. Här kan snart befolkningen i Nordost sitta och snora och vänta på att få hjälp. Bra initiativ men jag hoppas att inte politikerna gjort samma misstag som när de byggde den nya idrottshallen -Angered Arena- där priserna är så höga att inte de som bor här ute har råd att gå dit.

Om allt går som man lovar så skall Angereds Närsjukhus vara klart runt 2015-16 och tills dess får man väl försöka hålla sig frisk och kry. Även om det oroar en ibland när man känner att hälsan börjar svaja betänligt. Nu är det julafton och jag har inte besökt sovrummet och sängen ännu. Men om några minuter ligger jag där och försöker sortera in alla tankar och funderingar som snurrar runt där inne.

Här sitter min yngsta dotter. Hon och jag åkte ner till stan för att handla en klapp till mamma. Givetvis passade vi på att fika vilket inte alls blev någon hit. En Creme Caramell på ett av stadens finaste (enligt reklamen ja) caféer besöktes och det blev ett riktigt bomskott vill jag lova. Söt sliskig och utan smak av någonting hade man mage att ta 39:- för. Hade jag varit caféägare hade jag skämt ögonen av mig.
Den lilla dockan kämpade tappert men sköt sedan försiktigt över glaset med gröten till mig. -Du får den om du vill, sa hon och lade huvudet på sned. Då ålkte vi hem med 4:an.

Jag har sett att jag har paket under granen! snart kryper jag inunder och skakar på det lite. Godnatt!
pappa B

Inga kommentarer: