lördag 7 december 2013

Härlig lördag med julmarknad i Floda och surt rödvin...

Idag träffade jag henne, konstnärinnan, som jag gått och väntat på väldigt länge. Med sig hade hon Madonna, en av mina favoriter. Katti Palmnäs, ung vacker, duktig och charmig ställde ut sina tavlor under julmarknaden i Floda idag. Jag var där för att göra ett litet reportage bland alla ullidull tanter och farbröder, Lejon stofiler i sina gula jackor och så skomakare Per som faktiskt har en viktig uppgift att fylla. Han skall se till att fötterna mår bra och det är väl viktigare än någonting.

Tillbaka till Madonna och Katis. Jag måste hem till henne och göra ett reportage, ett riktigt "Hemma hos" hur tråkigt som helst, men jag tänker inte alls göra det tråkigt, som alla andra "Hemma hos". Tänker vinkla det här på ett helt annat vis. Kanske lägger jag ut det här på bloggen, vi får se. Hur som helst Kattis tavlor väcker liv i både gubbar och käringar. Hennes djärva ibland lite smått vulgära färgsättningar gör att ögonbrynen sprätter upp i pannan på besökarna och jag tror att väldigt många, hur konservativa de än är då det gäller konst, skulle önska att de hade en av Kattis bilder hemma på väggen. De är stora, de är direkta, de förmedlar och dessutom är de fantastiskt snygga att titta på. Det är hon med för den delen.
Här har vi garanterat en comming star om hon inte redan är det....I botten syns att hon är en driven tecknare, jobbar snabbt och krånglar inte till det. Direkt på, full fart med energi och lust... Kattis Palmäs, du gjorde min dag!
pappa B

"Kasta en lycklig man i havet och han kommer 
upp med en fisk i munnen"

Inga kommentarer: