onsdag 18 december 2013

Idag säger vi grattis till Abraham....

HAn fick en bil upplallad efter sig hemma i USA Här i Svea Rike finns det bara 400 grabbar eller förmodligen gubbar som heter Abraham i förnamn (de flesta inflyttade) och totalt är det bara 1000 Abrahammar som valsar runt här i riket. Namnet som betyder "fadern är upphöjd"  härstammar från Hebreiskan och enligt skriften så var Abraham stamfader till det judiska folket, en riktig bock med andra ord.

Detta är inga bockar, de är minibiffarna Kent, Jocke och Tony nere på Nordic Wellnes här i Angered. Mina träningskompisar med andra ord. Här laddar de upp inför ett pass nere i källaren, med lite peptalk och minnen från sina brokiga liv. Förmodligen är det det här jag kommer att sakna nu när jag byter anläggning vid månadsskiftet. Men jag hittar säkert några trevliga figurer borta på Storås med. Får ju dessutom en längre promenad, en ordentlig uppvärmning och nedtrappning på vägen dit och hem.
Har packat trunken och idag blir det armar och axlar som skall plågas. Inväntar Ivan den förskräckliges telefonsamtal vilken minut som helst. Kanske det blir en halvtimme på crossen också, intervall så att man får igång förbränningsmotorn igen för nu har airbaggen börjat röra på sig. Den kommer snabbt tillbaka när man lägger av med promenaderna. Har fällt ner motionsbandet här hemma, för att hålla julmaten under uppsikt. En timme om dagen, två gånger 30 minuter är ett måste för gubben, minst.

Jag lär återkomma i kväll igen efter en tuff dag med Janne L runt husen i Mölnlycke kommun. Vi skall presentera den senaste numret av vår tidning där uppe idag. Nätverkar en stund nu före gymmandet så att det kanske kommer in lite dollar på mitt konto, förhoppningsvis gör det detta efter julhelgen då det blivit stora hål i plånboken.
pappa B

Inga kommentarer: