torsdag 19 december 2013

Från källaren till salongen...

...ibland händer det. Det säger man i reklamen för TRISS-lotter. Ibland händer det för mig med. Idag till exempel. Jag gör ju min sista månad nere i källaren hos Nordic Wellnes. Nästa månad tar jag rulltrappan upp från källare (nej fan, den går ju inte under dagtid då vi gamlingar gympar, bara på kvällarna) och flyttar min gamle kropp bort till salongen hos Life i Storås. Förvisso en längre promenad eller bilfärd, men vadå jag går ju på gym för att träna och då dör man ju inte av lite uppvärmning eller nedtrappning i form av 2 kilometer promenad, eller hur.

Tre riktiga ess i receptionen, en försvann som en avlöning när jag kom in (fattar inte varför men jag tror att det var hennes kille som drog) Kvar fanns, hör och häpna. En liten vassing från Vuollerim!!!! Det är ju nästan hemma och en lockig blondin från  "Lapp-Stockholm" Lyksele.

Förutom bastu, solarium och vettenmassage så ingår det glatt mottagande av tre mycket glada tjejer, två från "hemma" nästan. Kan det bli så mycket bättre?
Lilla Linda och Hanna nere i källaren är fortfarande mina små ullidullungar så ingen skugga får falla över dem.

Nu får grabbarna från Sions land inte lätt med en gubbe och två snyggingar från övre norrlands inland och fjälltrakter, jäklar i den.
Häftiga maskiner, stora omklädningsrum med bastu, fina solarium och frisk luft. Kan det bli så mycket bättre? Dessutom ligger det ett guldkort i fickan där allt ingår. Jag känner mig faktiskt lite lycklig idag!
pappa B

"Tygsta bördan på vägen är tom börs"

Inga kommentarer: