fredag 20 december 2013

Jag skiter i dagens träningspass....

...pigg som en full näktergal trippade jag på snabba lätta ben ner till NW. Tog mig en kopp kaffe och några pepparkakor. Hade förutsatt mig för att köra ett kort pass med en halvtimma på crossen och lite armar/axlar. Men...väl nere i omklädningsrummet så gav jag tusan i allt ihop. Ivan den förskräckligen fick köra själv, jag tog min rygga och gick hem. Fick någon form av abstinens och nu skall jag sätta mig i massagefåtöljen och titta på TV, tills det blir dags att ge sig ut på nya äventyr i tidingens värld.

Döholmen i St Luleälv. Där skulle jag kunna
fira jul, utan stress och hysteri.
Bara upplysningsvis, så skall ni veta att käringa Lagerlöf valdes in som första kvinna i Svenska Akademien den 20 december 1914. Hon placerades på sto
l nummero sju. Samma datum fast året var 1954 så skrammlade Plåtniklas och Kalle Stropp och den skorriga Grodan Boll igång i radion. Tomas Funk hette geniet bakom programmet som aldrig höll på att ta slut.

Grattis säger vi till Isarel och Moses. Nu duggar de bibliska namnen tätt och redan på tiden då man konstruerade almenackan hade man fjantat till det. Ett knappt 90-tal heter Israel i förnamn, tack och lov Israel Andersson låter ju inte så där hett måste jag säga. Moses finns det fler av, hela 250 stycket har detta som tilltalsnamn.

Dagen som är grå, liksom de flesta andra dagar här i Göteborg i december månad kommer förmodligen att passera utan några större överraskningar för min del. Skolorna börjar sina jullov vilket innebär att ungarna kan sova lite längre på morgonen. Om detta är av godo eller ej det får framtiden utvisa.
Själv skulle jag gärna åka hem till norr och fira julen i en snödriva men goda vänner och lite stark sprit. Men som familjefar går ju inte detta för sig utan det blir släktfirande i Jerusalem som vanligt.

Det kan mycket väl hända att jag återkommer här senare i kväll, när jag rumlat om lite och fått upp temperaturen till lite bättre nivå.

pappa B

Inga kommentarer: