onsdag 1 januari 2014

Jaha, då vevar vi igång 2014!

Krutröken har lagt sig över Angered och antändarna sover efter en sen natt. Några skador har inte inrapporterats från närområdet och alla som brassade på i fjol lär har armar, ben ögon och händer i behåll tack och lov. Värst kan det ju gå för idioterna som köper eller tillverkar egna hemmagjorda bomber, bomber som bara blir en smäll och inget mer. Förutom att de är otrevliga i sig själva så kan det ju sluta med katastrof för de som ha valt att bränna av den typen av pyroteknik.

Områdets alla hundar ligger fortfarande uner borden och skakar och mår fruktansvärt illa. För dem har inte det nya året börjat med svansen i vädret, tvärtom hänger de flesta svansar intryckta mellan benen.

Jag har druckit skumpa, surt som fan och sköljde ner det med lite rödvin, mindre surt och avrudande med en rejäl rökig Laphoraig Kask (48% och smak av ren tjära) den gjorde slutet av 2013 rättvisa och satte sprutt på 2014. När nu handbromsen är släppt så är det bara att sikta framåt. Vikten skall ner till 85 igen ( airbagen har visat sig igen) nyårslöftet, att jag inte skall börja röka är satt och nu återstår bara att göra färdigt Spanien och lite annat smått och gott så kommer våren att bli både varm och positiv för mig och familjen. Mina vänner hakar på och flera av dem kommer att göra mig sällskap borta på gymmet i Storås. Detta glädjer mig givetvis då det är roligt att ha något att tjôta med mellan momenten bland maskinerna och viktskivorna. Inte minst efter ett tufft pass när man slappar en stung innan man masar sig hem.
Nya äventyr i tidningsbranschen kommer det att bli och även där skiner solen på en blå himmel.
Jag hoppas att ni fortfarande smyger in hr ibland och följer mina eskapader i tex och bild. Kanske sprakar det i Radio Garderob också när gubben i skrubben får ordning på tekniken.Vem vet!
pappa B

"Önska andra välgång så går det dig själv väl"

Inga kommentarer: