torsdag 16 januari 2014

..dagens intag av soppa med ärter måste begränsas...

-Pappa bred en knäckemacka, jag orkar inte äta frukost, är orolig för provet idag. Min lilla loppa har laddat för dagens prov i plugget. Visst pappa breder en knäckemacka, en Ryvita fiber. Hon kommer insvepande i 100 km/tim hugger mackan biter en bit -Hej då pappa, håll tummarna och så är hon borta?
Ja vad gör man? Hon kör första halvan av dagen på en tugga knäckemacka! Har ingen chans att protestera...
Man står och ser ut som en fiol i nian och brassar sedan ihop en proteinbomb på två ägg, bara gulorna, grabben lämnar dem, och några tigerräkor. En proteindrink på mjölk slinker ner och nu är gubben också laddad för dagens äventyr. Idag blir det Landvetter, det kan ni skriva upp.

Får ligga lågt med ärtsoppan idag då jag antar att det blir svårigheter för mina kamrater att vistas i närheten av mig om jag laddar som jag brukar. Kör den försiktiga varianten idag. Förmodligen återvänder jag hit i kväll för en liten avrapportering och nya fratidslöften.
pappa B


Inga kommentarer: