tisdag 21 januari 2014

Stapplade fram som den gubbe jag är hela dagen...

...en liten tröst i allt elände är att man kan få sig en liten kram då och då ute i världen. Här efter avslutat pass (bara armar och mage/rygg) idag men fan så jobbigt, på Life Salongen i Storås. Här är det PT:n Emelie som får gubben att mysa. Den lilla rackaren har anfäder i Vuollerim, en plats i norr där en annan sprang omkring och pinkade på knutarna i ungdommens vår...

Ivan den förskräcklige tog bilden och jag har beskurit bort 200% av taket som han envisas att alltid ta med. I och för sig var detta bra idag så man slipper se hur pass stort omfånget är på gubben, inklusive fleece och täckjacka.
I morgon skall jag smyga ner till lilla Linda min favvofru på NW och snika till mig en kopp kaffe. Kanske får hon lite massage på sina onda händer av mig när jag ändå tittar in, den lilla godingen. Tur att jag känner gubben annars kanske man hade åkt på en propp, om man satt och smekte hans fru på händerna :) Givetvis får man höra lite knorrnde från de andra men det skiter vi i.

Idag träffade jag lilla Kattis, konstnärinnan och hennes trevliga gubbe. Det är tur att alla tjejer jag gillar har så trevliga gubbar. Vi åt en sallad tillsammans på ett rustikt café i Floda. Jag skall snart åka hem till dem och hämta hem Madonna, hon skall hänga i vårat sovrum. Det är inte många som har henne hängandes i sovrummet skall ni tro. Er urläcker målning av en urläcker liten ärta från Drängsered.
Tisdagen har dragit igång i ultrarapid men det skall vi snart ändra på. Jag skall lägga de grå stråna på kudden och blunda i ett par timmar sedan är batterierna laddade och gyrosnurran uppskruvad och då bär det iväg igen -fullt ös medvetslös-
Godnatt med er och glöm inte bort att gå och kvällspinka för då får du garaterat hoppa upp mitt i natten.

pappa B

"Om hundra år är allting glömt"

Inga kommentarer: