måndag 17 februari 2014

Dags att plocka fram studsaren och 20 patroner...

Vaknade i bättre form än i går, alltid ett framsteg. Fast jag måste erkänna att den där lilla eländige slurken hostmedicin spetsad med morfin den gör verkan. Fast jag vet ju inte om det är åt rätt håll. trodde i min enfald att man skulle sprätta upp ögonen efter en slurk, men för mig verkar det som att de muskler jag har kvar far direkt upp i huvudet och jag vill inget annat än att ta mg en liten tupplur.
Detta går ju absolut inte nu när de flyttat skidskyttet som skulle köras igår till idag om 15 minuter. Har försökt hitta studsaren, men den har försvunnit så det blir en dubbelpipig Huskvarna och 20 patroner vid skinnsoffan. Det får bli ett hagelgevär, skit samma risken är väl att TV-bilden försvinner vid första skottet.

Har ni sett rekalmen där TV storsatsar och plockar hit en tvålgubbe med hår på bröstet (avundsjuk) och glänsande vita plasttänder (avundsjuk) som skall hålla en s.k talkshow (avundsjuk) och charma den svenska publiken. Detta påminner om en gång för flera år sedan då jag fotograferade på ett stort varyhus i Stockholm. Lasse Lönndal kom farande och ville bli fotograferad. -Javisst sa jag, det går bra. Sätt dig på pallen. Han satte sig, bröstade upp sig (för hans del tryckte han upp magen en bit under hakan) Klistrade på sitt fåniga leende och såg sig omkring. sedan ropade han högt och tydligt åt den pubik som stannat upp för att bevittna fotograferingen
- Hallå alla flickor, är det någon som vill komma och sitta i mitt knä? Han klappade sig på knät och ut ur publiken kom en tant mod Ä farande och gjorde ett svep med handväskan runt okring sig för att stoppa eventuella konkurrenter.
-Å Lasse jag vill gärna komma och sitta i ditt knä skrek tanten och tog ett skutt rakt upp i knä på en förskräckt stirrande Hr Lönndal. Publiken gapskrattade, jag tog bilden och alla utom Lasse Lönndal var mycket glada. Jag vet inte om han fick bilden någon gång, inte om tanten fick den heller men jag har den på neg. någonstans bland alla mina oscannade negativ.

Sex minuter kvar till starten och jag hoppas verkligen att a.lla skidmedaljer har fått upp lite djävlar anamma hos våra svenskar idag. Både ferry och Lindström borde ju kunna ta sig in bland de tio främsta i alla fall. Mot Frankrike och Norge finns inget att göra och jag tycker att alla som nu hånar våra grannar över deras brist på frmgångar skall täppa till matintaget. Vi ligger långt, lpngt bakom dem om vi är riktigt realistiska och det krävs mycket nytt blod i svensk skidåkning om vi skall komma upp i deras kvalitét.
Nu kollar vi masstarten i OS skidskyttet!
pappa B

Nähej det gör vi inte det för dimman ligger lågt över Laura. Även skicrossen har blivit inställd så nu hinner de svenska deltagarna träna lite mer. Så det kan bli. Nåväl lägger man ett vinter-OS där skidåkningen avgörs i shorts och T-shirt får man väl skylla sig själv.

Inga kommentarer: