måndag 17 februari 2014

Grattis lilla Alexandra, idag är det din dag!

Lejon kramar puma!
....Grattis lilla Alexandra och alla andra Alexandror med. Det är er dag idag så se till att bli riktigt bortskämda. Oj, oj jag undrar hur många Alexandror jag haft framför min kamera. Den här lilla puman är en ganska ny modell bekantskap, som jag fick via min superflamma Noomi. Det var hon som tog bilden, tror jag?

Lika hett hade den italienske filosofen, tillika dominikanermunken Giordani Bruno då han brändes på bål den 17 februari 1600. han beskylldes för kätteri i Rom och eldades upp. Tragiskt som bara den, men vad gör man åt detta idag? Ingenting.

Med tanke på pågående OS så kanske ni kommer ihåg att på dagen för 14-år sedan så tog den levande legenden Thomas Wassberg OS-guld på 15 kilometer i Lake Placid. Han vann över Finlands Juha Mieto med en hundadels sekund. Snacka om sekundstrid. Utdelningen av den medaljen blev omskriven under lång tid.

Den 17 februari satte Tarzan (Johhny Weismuller) nytt världesrekord på 100 yards fritt med tiden 52,4 sekunder. Detta utspelades i Miami i Florida. Månne han haft en krokodil i baken?
För att avsluta lite seriöst denna dimmiga dag så meddelar jag bara att den 17 februari 1971 så förbjöds porrnografisk skyltnng här i Sverige. Den 17 februari år 1939 så avvisade studentkåren vi Uppsala uversitet invandring av judiska läkare från Tyskland? Har ni sett på fan, då var det inte många råttkukar som förde oväsen vill jag lova.

Återgå till arbetet nu så att BNP inte dalar ännu mer. Har ju tänkt leva vidare i minst 30 år till!
pappa B

Inga kommentarer: