onsdag 12 februari 2014

Hallå världen jag lever...men inte till 100%

Förvisso är jag i ett bedrövligt skick, men fortfarande så andas gubben. Att inte lyssna på kroppen och i synnerhet när den är så pass till åren som min det skall ju straffa sig (även om man inte tror det). Kraftig förkylning och fortsatt träning på ganska hög nivå gjorde att knockouten kom som ett brev på posten. Nu en vecka i raklångt läge så börjar man skymta ljuset igen. Att sedan Comhem, som jag nästan alltid haft besvär med ända sedan dagen vi bestämde oss för att välja (kvinnans beslut, verkar ej gå att rucka) detta skräpabbonemang, skulle pajja både TV,dator och telefon, det fick jag på köpet, någon form av straffbar bonus. Detta mitt under pågående tidningsproduktion och vinter-OS
Igår fick jag beskedet att det var dataproblem i hela Göteborgsområdet.Vid första upprigningen förra veckan så skyllde man på min router, så jag skulle få en ny. Den kom på måndag och funkade inte den heller.
Ringde Tivo, de som skryter om bra TV. Jodå när det funkar så är det riktigt bra att kunna backa, spela in och hela millivippen. Igår upplyste de mig att kön var lång och jag hade plats 33 så om jag inte ville vänta så skulle supporten ringa upp mig. Då var klockan ett par minuter i nio på morgonen. De har inte ringt än! En fantastisk kundsupport med andra ord.
Nu har jag i alla fall bestämt. Uppsägnng av hela Comhem paketet. När bindnngstiden är slut skickas alla boxar, lådor, sladdar och kontakter tillbaka och vi byter leverantör.

Kamraten Jonsson hade ju otur att gubben däckade, när han äntligen fick tummen ur och tog sig ner från Älvsbyn men vi han med lite äventyr i alla fall. Nu kamperar han uppe hos kusinerna i Rommelanda och jag skall gå ner till farbror doktorn så fort han öppnar.

Klart är det att alla ni Porjusbor och andra norrlänningar, skryt inte till honom om att ni varit på Ullared. -Fingal hade lika stort utbud om man räknar med allt han hade i alla kåkar, sa Anders när vi valsat runt bland alla tanter och kundvagnar nere i köpeldoradot.
Inte det minsta märkvärdigt i herr Jonssons ögon med andra ord.
Roligast var att se alla förskrämda ögon när han vecklade ut sig ur tvålkoppen. Två rätt skapliga gubbar kliver ur en överbygd fåtölj på fyra hjul.
pappa B

Inga kommentarer: