tisdag 18 mars 2014

Fick mig en tankeställare...

Det var för ett par dagar sen,solen hade just börjat värma så där gott som den brukar när det är dags för krokusar och sndroppar att titta upp ur den ganska kalla marken. Jag tog med mig en kopp kaffe och gick ut på balkongen. Där satt hon den lilla flickan. Ensam mitt ute på ängen. Hon hade lagt sin röda overall att sitta på och så satt hon där ensam.

Varför?
Hade hon inga kamrater, var det bråk hemma, eller var det bara så att hon villa ha liten egen tid som vi vuxna behöver lite då och då men så sällan får. Ja nu gäller ju inte detta mig, men flera av dem jag känner kanske önskade att de kunda gå ut och sätta sig precis som den lilla flickan gör.

Många tankar for genom huvudet den här morgonen. Jag undrar vilka tankar som for genom den lilla flickans huvud. Var hon olycklig och sorgsen eller var hon bara glad för att hon fick vara ifred en stund innan dagen drog på med full gas?
pappa B

Inga kommentarer: