torsdag 6 mars 2014

Västsveriges mest välbevakade hus?

Landets mest bevaktade
kommunalhus
Jajamen, kliver du in i kommunalhuset i Lerum för att försöka få upplysningar av några av kommunens tjänstemän, utan att först ha ansökt om audiens, då kommer länsman farande. Man snackar om Kumlabunkern och Hall men de är rena svängdörren jämfört med den kommunala borgen i Lerum. Faktum är att man kan anta att det händer saker i huset som inte bör komma till allmänhetens kännedom. Kan det vara så att där finns handlingar som förklarar varför Lerum från att ha varit en ganska välbeställd och trivsam kommun numera ligger med ett superstort minus i sin budget. Har man tagit efter Göteborg så i den milda grad att man tappat kontrollen och därför låser ute sina medborgare? Det kanske är nödvändigt med en laddstolpe utanför entrén?
Jag skall nog ta en extra titt någon dag framöver. Är ju inte Lerumsbo så jag kanske kommer in?

Idag har det varit en ganska skaplig dag på fri fot. Små nyanser av lukter tränger in i näbben och hostan kommer mer sällan. Vänsterarmen kan jag veva på med som förut så där är jag helt ok.

Planerar en uppstart med en träningsgrupp bestående av frivilliga lönnfeta åldringar i min egen ålder som vill förbättra sin kondition och sin hälsa i allmänhet. Du som läser detta och har kompisar som du vet borde ut och röra på sig får gärna tipsa dessa om att jag finns. Det hela är gratis, jag vill bara se fler tjockisar i fin form.

För de som hellre väljer soffan framför TVn med en påse chips i handen kan jag inte göra något åt, dessa figurer når jag aldrig fram till. De får rikta in sig på att få ihop sex starka kompisar som orkar bära ner kistan den dag pumpen stannar och chipspåsen faller i golvet.

Må bra mina vänner så kanske vi syns och hörs i morgon. Hörs ja, idag surrade jag i radio Sotenäs så nu får de väl lägga ner den radiokanalen kan jag tänka mig.
pappa B

Inga kommentarer: