torsdag 3 april 2014

Ännu mera fisk, och skaldjur. Den här gången grillad!

Nygrillade musslor, vad säger ni om det. Att sedan fortsätta med grillade havskräftor, spett med kattfisk och lax + lite garnityr och så avsluta med en smör och citronfylld abborre, min favoritfisk. Jävlar i min låda vad gott detta var. Calle Lake fiskhandlare i Mölnlycke, grillmästare då det gäller fisk och skaldjur riggade upp grillen och så brassade vi på.

En frisk marinad, receptet kommer senare och dagen blev en enda stor njutning. I morgon blir det vackra damer i bubbelpoolen så den här veckan kommer att bli svårslagen framöver. Ikväll är jag patron i huset då kvinnan är på baluns med tjejerna på sina gamla jobb. Ibland så syns vi i dörren hon ut jag in eller tvärtom.
På väg ner till staden med junor, återkommer lite senare med några fina fiskbilder. Uppmärksam kamrat i potatis staden gav mig en hel vecka till innan det blir påskägg, tack för det Ingo.
pappa B


Inga kommentarer: