torsdag 3 april 2014

Gubben traskar på och är snart uppe i 10 mil.

Jaha mina vänner ute i världen. Torsdage den 27 mars inhandlade jag mitt lilla armband Fitbit och fäste fast det på min vänster arm. Idag den 4 april har jag traskat över 6 mil totalt, sedan jag satte på mig armbandet! Idag fick jag ihop 16.434 steg vilket motsvarar 13,1 kilometer.

Jag har som mål att promenera mnst 10.000 steg om dagen. detta kanske jag inte klarar de dagar jag jobbar långt irån hemmet och använder mig av "Fåtöljen" största delen av dagen. Promenaden med kvinnan brukar ligga på runt 5-6 kilometer så jag kanske missar någon dag. Nåväl, jag knatar ihop det som fattas under helgerna.
Skall nu ner till Spanien igen och där blir det säkert minst en mil om dagen bara jag är hel och frisk. Här kommer det lite fler bilder från dagens grillfest.
Calle Lake mäster själv lägger på havskräftor fyllda med vitlöks smör och kryddor. Smakade helt fantastiskt.
På grillen ligger de marinerade grillspetten som består av röd paprika och tomater. Fisken är lax och havskatt, två fiskar som verkligen lämpar sig för grillen

I skålen ligger färska musslor i vitlöksmör, salt och rosmarin. Det blev en riktig puff när Calle lade musslorna på grillen och ni skulle bara ha varit med och smakat. Himmelskt gott och detta kommer att bli min melodi i framtiden.

Detta blev en dag att minnas och i morgon blir det bubblande vatten, mysig miljö och nya äventyr.
pappa B

Inga kommentarer: