fredag 25 april 2014

Lugna puckar, två vilodagar...

Här kommer jag att sitta i höst och meta småfisk.
Jag har tagit det mycket lugnt i två dagar. Bara trampat ihop drygt 5.000 steg om dan. Varför detta slöande? Jo jag känner att jag måste vila skånkera tills jag kommer ner till solen. Där blir det mil i benen det vet jag och det är helt fantastiskt att strossa runt där mellan tapasrestauranger, pubar och små caféer.

Ni har väl koll på att det är Marcus som har namnsdag idag. Det är ett namn för att hedra evangelisten. I katolska länder har man till och med helgdag idag. Namnet började användas som förnamn i Sverige på 1200-talet. Så...iväg och gratta alla Marcus ni känner..
Den 25 april 1792 användes giljoteinen för första gången. Första offret blev den franske rövaren Nicholas Daletier.

Snart är det redaktionsmöte uppe i Lerum och sen börjar helgen med en massa slötittande på TV:n. GAIS kommer att spela kortbyxorna av Huskvarna i helgen och jag sticker till Torrevieja.
pappa B

Inga kommentarer: