onsdag 2 april 2014

Snudd på rekord, 5 timmar och 29 minuter sömn!

Mitt lila armband Fitbit, visade nästan nytt sovrekord i natt. Dessutom låg jag stilla och sov fint den mesta av tiden. Förmodar att det är därför som det känns som om jag sitter i en tom papperspåse just nu. Det ekar och luften känns extra lätt att andas. Nåväl detta psykologiska anfall går snart över och gubben åervänder till det mer normala igen. Har intagit dagens Formula 1 drink och mår som jag förtjänar, perfekt. Vågens siffror visade positivt även denna morgon och jag tror faktiskt att livet leker.

Idag träffar vi kommunens gubbar och representant från Förbo uppe i Gråbo. Skall få en förklaring varför man inte lagat bassängen där man har simskola för de små barnen, utan har ett konstant djup på 1.30 meter.

Sedan kanske man kan få högsta chefen att bjuda på lite gott fika på Lilla Ön i Floda där man nyöppnat både en affär och ett café. Efter avslutat arbetspass blir det raka vägen ner på gymmet för ett av veckans tre pass. Känner hur skjortorna börjar bli för trånga, dock inte över magen som många säkert kommer att tro efter allt gofika under mina arbetsdagar, nej då magen krymper och musklerna växer. Blir snart en hulk om detta fortsätter. Världens äldsta hulk, dessutom vit istället för grön. Vill inte ha samma färg som Annie Lööw.

Idag skall vi gratta alla som heter Gudmund och Ingemund. Med andra ord behöver vi inte gratta en enda människa, i alla fall inte jag. Den enda Ingemund jag hört talats om var ju stadsrådet Bengtsson som gick omkling och sparkade kling i löven. Knappt 700 Gudmund varav kanske 100 har det som tilltalsnamn och  bland Ingemundarna är det bara 300 som heter så, drygt 20 har det som tilltalsnamn. Hittar du en sån gubbe, så ta en bild direkt, de är ett utdöende släkte vill jag lova...

Dagens fotografiska uppgift för alla mina läsare. TAG EN BILD PÅ EN INGEMUND! Sänd den sedan till mig så skall jag publicera den här på blogen. Blir en fasansfullt svår uppgift vill jag lova och får jag in mer än 20 bilder så blir det svenskt världsrekord :)

För övrigt så blev jag säkert lurad igår utan att jag vet om det. Skit samma man skall ju luras och bli lurad den 1 april. Inget skämt var det den 2 april 1917 då den amerikanska kongressen röstade för en krigsförklaring mot Tyskland.
Betydligt mjukare tongångar blev den den 2 april 1947 då Emylou Harris såg dagens ljus. Hennes sköna stämma satte countrymusiken i en ny dager. De 2 april stegade ABBA in på den engelska listan med Knowing Me Knowing You och det tog inte lång tid innan den låg etta på listan.

Nu är det hög tid att börja rätta till det skrövliga ansiktet, se till att få på sig rätt mundering för färden ut i världen. Appropå världen så drar jag till Spanien den 27 april, bara så ni vet detta
pappa B

"Det är värst med pottan, sa gubben då gumman föll genom sängbotten"

Inga kommentarer: