söndag 10 augusti 2014

Ny vilodag, nya äventyr...

Hej hopp i det gröna sa flickan och strödde persilja på musen...
Nu är jag på G ut till den stora världsomfattande flygplatser på åkern ute i Säve. Måste unersöka lite priser på det jag skall ha med mig utöver den obligatoriska väskan. Bättre att förekomma än att så där som en fåntratt en timme innan planet mot solen lyfter...
Sedan blir det inköp av kött, inhandlar detta hos slaktare Lidl. Tillagning i ugnen på svag värme i järngrytan, tillveka ett gott mos av blomkål med massor av sting och tryck. Lite annat grönfoder och så är det klart. Tar med Ivan den förträfflige på en låååång promenix medan köttet ligger i ugnen och sedan bjuder jag gubben på middag. Rött vin och ett par skvättar wirre och söndagen är räddad. Han är min trogne promenadkompis som ofta sitter ensam hemma och kuckelurrar så det är min skyldighet att se till att han får lite god mat på en söndag i augusti. Men jag återkommer med allt som händer denna dag den 10 augusti 2014.
pappa B

Inga kommentarer: