söndag 22 juni 2008

Ny dag och ruskigt väder

"Skogarnas Konung" har tagit en rejäl sovmorgon idag. Han och jag satt uppe sent och tjuvkikade på en väldigt spännande film, de andra snarkade i sina sängar. Vi åt "Malteser", ni vet sådana där små chokladkulor med kexliknade innehåll, skitgoda och drack dricka.
Äldsta och barnbarnet, "Prinsessan" och kvinnan har flugit ut med sikten inställt mot IKEA och Bäckebol. Skulle käka ute så jag och "Skogarnas Konung" har hela hemmet för oss själva liksom spisen, kylskåptet och TV-soffan. Helt perfekt med andra ord.

Vi käkade "Brunch" glasnudlar, nystekta köttbullar och drack Portello. pappa B blandade snabbt ihop en nyttig sallad på babyspenat, lite olivolja med citron, tunna skivor morötter (skalade med potatisskalaren) och inlagda druvor (starka som f-n). Lite oliver och aromat, en skvätt flytande honung och balsam vinäger. Smakade helt fantastiskt! Snart skall vi glida upp bland molnen hela familjen och pappa B. Vi tänker rymma inför dagen P då pappa B blir stor grabb. Kanske det blir Kroatien, Tunisien, Spanien eller varför inte Turkiet igen. Vill väldigt gärna resa till Syrien, vet inte riktigt varför, men jag har fått för mig att detta skulle passa mig. Vi får väl se. Bilden här till vänster tog jag nere på Cap Horn för ett par år sedan. En mäktig vy från en mäktig del av vår värld. Jag antar att "Skogarnas Konung" och jag ger oss ut på en liten sväng. Kanske vi åker och kollar hur vår båt har det uppe i Anten, om den ligger kvar i vattnet eller på botten av sjön. Vi höres under dagens gång.
pappa B

Inga kommentarer: