måndag 25 augusti 2008

Nu går de feta makrillarna till...


Ja, jag ,menar inte GAIS fotbollslirare utande riktiga makrillarna. Sjöbusen, storfiskaren, dopingpolisen, bandymannen Erik Andersson har jag den stora äran att räkna in som en av mina vänner. "Skogarnas Konung" ser också upp till denna bastante och gemytlige gourmet. I fjol hade vi turen att få guppa med ut på havet i Eriks båt och dörja makrill. 13 feta fina firrar och "Skogarnas Komnung" var salig flera månader efteråt. Nu hoppas vi att chansen dyker upp även i år. Vädrets makter börjar kyla ner havet, badsäsongen lider mot sitt slut och nu börjar de riktigt stora fiskarna dyka upp mellan kobbar och skär.
Erik själv ser gärna att vi kliver ombord någon vacker eftermiddag. I år skall vi kanske försöka få med "Prinsessan" också, hon skulle säkert uppskatta några timmar guppandes på havet.

Eftersom Kungliga Postverket snart försvinner helt från vårt land lägger jag ut en liten gul blomsterrabatt til alla fd. nuvarande och extra anställda vid detta verk. Hur vi i framtioden skall sända våra brev och hämta ut vår skralitga pension, det får framtiden utvisa.

Mot havet!
pappa B

2 kommentarer:

cornelia sa...

Vilket fint underbart porträtt på Erik. Love it!

Pappa B sa...

Tack min vän!