lördag 16 augusti 2008

Återbördad till verkligheten...


...klockan 19.38 slog det Turkiska planet ner hjulen på Landvetter. Pappa B och hans rövarband var hemma igen. Detta är den första gången jag inte längtat hem och att jag fått känslan av att vilja stanna kvar en vecka till. Förvisso hade jag familjen med mig vilket kan vara orsaken till att jag inte längtade hem, men känslan av att jag ville vara kvar en vecka till på Club Paradiso har jag svårt att förstå och känna igen. Tror aldrig att detta hänt mig förr...
...men vädret på Lanvetter var faktiskt rätt skapligt när vi väl kom ut i utrikeshallen och fick tag på våra väskor. Fick tag i lite sprit, ont om bra singel malt, men dessto mer konjak. Kvinnan fick med sig två flaskor 7-stjärlig Metaxa, den Grekiska varianten på konjak. Och givetvis slönk det med en flaska Raki med hem också. Den här vackra blomman vill jag ge till alla mina bloggarvänner, alla som titat in sedan jag började om för ett par månader sen. Nu håller mina rödsprängda ögon på att falla ihop. Njut av blomman så höres vi
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Verkar vara ett kanonställe
Men vilkent researangör åkte Du med.

cornelia sa...

Welcome home!!
Vi ses på torsdag!

Ciao
Cornelia

Pappa B sa...

Researrangören heter NAZAR. Fungerade perfekt utan trubbel och med trevligt folk på plats.

Laura sa...

Här letar jag efter dina bilder från Istanbul och så ramlar jag över det här inlägget! Vad GLAD jag blir över att läsa att du har varit på semester och bott på Club Paradiso! Tänk, jag jobbade faktiskt för NAZAR i Alanya i två år (2006 och 2007) och Club Paradiso var mitt absoluta favorithotell! Jag älskade att hotellservice där även om vi inte hade så många gäster där! :)