måndag 29 december 2008

Regnet har frusit och det biter i näbben

Att se en skorsten och ett hustak från köksfönstret ger inte en norrlänning ståpäls. Ingen annan heller men ibland kan det faktiskt bli lite vackrare än normalt. Som idag när allt regn frusit till under natten och skogen klätt på sig lite av vinterkostymen. Lika vackert är det när musöronen börjar slå ut på våren och hundratals svalor störtdyker för att fånga flugor till sina bäbbar hemma i boet.
Kvinnan jobbar idag, "Prinsessan" har åkt mned en kompis och hennes pappa till Lek & Buslandet så "Skogarnas Konung" och jag är ensamma hemma. Vi skall göra en tur på stan, köpa lite grejer och fika innan skidåkningen börjar på TV. Som de flesta har förstått så är jag en stor älskare av vintersport och missar sällan ett lopp på dumburken (om jag kan är jag givetvis där på plats). Har lite växlande intressen. Förutom vin, kvinnor och god mat så är mode en viktig del i mitt liv då jag fotograferar mycket av den varan. Har dock satt ett galler för ögonen så att jag inte flippar ut helt och blir någon modenörd. Idrott och resor finns med på topplistan och genom att jag skriver mycket om resor och mat så blir det en och annan tur runt ute i stora världen. Både på gott och ont givetvis. När trollen var mindre blev det mer jobb på hemmaplan men nu när de reder sig själva kan jag sväva iväg lite längre bort från hemmet.
Det är roligt att se att alla ni som håller på att hjälpa mig till rekordet har fått många att kika in, det värmer skall ni veta. Varför och varifrån jag fått denna fixa idé att försöka nå upp till 100 unika i morgon, årets näst sista dag, det kan jag inte förklara. Inte ens för mig själv. Men några sekunder efter 00.00 i morgon kväll skall jag redovisa här på bloggen hur många som tittade in under dagen. Jag hoppas att du tittar in du också.
Nu pyser vi iväg ut i kylan. Syns under eftermiddagen. Var rädda om er.
pappa B

Inga kommentarer: