onsdag 18 februari 2009

Heja Stella, jag håller på dig...

Det är drag i Stella Sweden. Den lilla superbloggaren som inte är rädd för att sticka ut näsan. Hon backar inte för "Gissa vem" vilket är en störtskön inställning. den gubben tål att sparka på, det vet jag så på´n igen bara.
Igår kväll scannade jag in ett par hundra bilder igen och det går sakta men säkert framåt. Det är tidskrävande men väldigt roligt och minnerna forsar emot en som vattnet från skivbordet hemma i Porjus.
Här kommer en bild från en resa med kanalbåt i Frankrike. Den blonda kalufsen i fören tillhör Nina Eldh, numera hovets presskvinna. Tjejerna, Nina, Eva och Monica hade en egen båt och Janne Sterner och jag hade en. Janne var skeppare och styrman samt skötte maskin. Jag var kock och gast ombord. En syssla som passade mig som handen i handsken. Här har jag dock fått tillstånd att äntra kvinnornas båt för att föreviga bägge båtarna i färd mot den fantastiska lilla vinorten Chablis.
Gissa om det var mysigt. Här skulle hg och annonym passat i besättningen.
pappa B
Skicka en kommentar