måndag 16 februari 2009

Mätt ut sträckan, ställt pulsklockan och tagit fram stavarna...


Nu djävlar skall det börja tränas. Hantlar, gummiband, testcykeln allt är väl förberett, Spikmattan har slipats och de gamla hederliga träningsdojorna har plockats fram ur djupet av garderoben. Jag ger mig själv tiden fram till den 1 juni, då skall gubben vara i normalvikt igen 87 kg, nya muskler istället för gammal fett. Det är målet. Hade en gång i tiden en bantarvän, Borthy, men hon har tydligen bantat bort sig helt för hon har plötsligt försvunnit ur mitt liv. Synd för det var en go unge. Men det finns säkert nya supportrar här idag. Det är här, på bilden som pappa B skall promenera fram, smärt som en vidjekvist till sommaren. Jag vet att det kräver mycket mycket självdiciplin. Jag kanske har hälften, den andra biten får gå på djävlaranamma
Har en trogen sabotör nere i Storås. Jennie på caféet hon laddar upp med massor av goa kalorier så fort jag sticker näsan innanför dörren. Tar jag en semla så skriver hon här på bloggen att jag åt tre!
Skall inträda i cafévärlden som den ståndaktige tennsoldaten och bara ta en kopp kaffe.
Har på förmiddagen kört ett egenhändigt kombinerat gympass, med massor av stryk till maggen. I eftermiddag blir det styft 5 kilometer stavgång i snabbt tempo. Hantlarna i kväll och så i säng helst före 00.00 (det kommer att bli det svåraste)
Håll nu tummarna för att jag skall lyckas.
papp B
Skicka en kommentar