torsdag 19 februari 2009

Mini ranchen och Green i badet...


Under en tur till USA med bland annat celebert besök på det mycket omtalade ranchen South Fork, JR:s tillhåll. Denna mäktiga byggnad som härbägerade hela den stora familjen "Trubbel" och som såg så imponerande ut i TV-rutan. Det var en ordinär villa här på västkusten. Hela gänget, däribland GP:s mycket kunniga vinskribent Thomas Green (på den här tiden, nöjesredaktör) fanns på plats och vi skrattade gott hela gänget när traktorn som hämtat oss vid bussen stannade framför det lilla huset... Thomas han passade på att krypa ner i badkaret i tjejernas badrum. Jag var lite stillsammare men råkade mer illa ut. Satte mig bakom JR:s skrivbord, tog på mig hans vidbrättade hatt och lade fötterna på skrivbordet och bara väntade på att Sue Ellen skulle komma in och bjuda på en wirrepinne. Men...in kom en av guiderna en catchbrottande mamsel på styva 130 kg vispade ner mina fötter från skrivbordet, sög tag i Dressmankavajen och ställde ut mig på gårdsplanen. -Dont come back, sa hon och smällde igen dörren till huset.
Kvar ute på prärien stod pappa B, ensam med ett fånigt flin i ansiktet. Våldsamma skrattsalvor hördes inifrån ranchen. Gode vännen John C tog en bild på mig men nu är det så illa att den hittar jag inte. Men den finns någonstans och kommer att publiceras här när den dyker upp.
Nu skall jag valla skidorna, dra bössan så att allt fungerar. Brygga mig en kopp gott te och förbereda mig för VM start. Vi syns när jag kommit i mål och bytt om.
pappa B
Skicka en kommentar