torsdag 19 februari 2009

Mini ranchen och Green i badet...


Under en tur till USA med bland annat celebert besök på det mycket omtalade ranchen South Fork, JR:s tillhåll. Denna mäktiga byggnad som härbägerade hela den stora familjen "Trubbel" och som såg så imponerande ut i TV-rutan. Det var en ordinär villa här på västkusten. Hela gänget, däribland GP:s mycket kunniga vinskribent Thomas Green (på den här tiden, nöjesredaktör) fanns på plats och vi skrattade gott hela gänget när traktorn som hämtat oss vid bussen stannade framför det lilla huset... Thomas han passade på att krypa ner i badkaret i tjejernas badrum. Jag var lite stillsammare men råkade mer illa ut. Satte mig bakom JR:s skrivbord, tog på mig hans vidbrättade hatt och lade fötterna på skrivbordet och bara väntade på att Sue Ellen skulle komma in och bjuda på en wirrepinne. Men...in kom en av guiderna en catchbrottande mamsel på styva 130 kg vispade ner mina fötter från skrivbordet, sög tag i Dressmankavajen och ställde ut mig på gårdsplanen. -Dont come back, sa hon och smällde igen dörren till huset.
Kvar ute på prärien stod pappa B, ensam med ett fånigt flin i ansiktet. Våldsamma skrattsalvor hördes inifrån ranchen. Gode vännen John C tog en bild på mig men nu är det så illa att den hittar jag inte. Men den finns någonstans och kommer att publiceras här när den dyker upp.
Nu skall jag valla skidorna, dra bössan så att allt fungerar. Brygga mig en kopp gott te och förbereda mig för VM start. Vi syns när jag kommit i mål och bytt om.
pappa B

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag väntar med spänning på den bilden!:D

Vet du, jag börjar fundera på om det finns nåt land som du inte varit i? Har du varit i Libyen till exempel? Eller Ukraina? Eller Mexico?

Bloggblad sa...

Jag svarar här på din fråga: Om du kollar i högerspalten på min blogg, finns en länk till min hemsida, där finns allt om det jag sysslar med när jag inte bloggar.

Tea Lady sa...

Men vad otrevlig hon var den där guiden...konstigt!?

Jag har även besökt detta ställe, bodde på orten i drygt två år...

Hälsningar Lena

Anonym sa...

Vilket badrum men ser ut att var ett litet badkar..:-) antar att du inte får plats i ett sådant NU...Ha..Ha..Ha
Pappa B ett bättre mått på att du går ner är att mäta omkretsen på MAGEN för då kan du se om bukfettet försvinner, en god vän sa att ett bra mått är att ta underarmen (knuten hand)och sätta innuti byxlinningen (knäppt byxa) då skall armen passa precis innuti. Prova detta och se hur det ser ut.
Mvh "Gissa vem"
Ps. ta en macka till

Pappa B sa...

Gissa vem, du och dina larviga mått. Det beror ju fan i mej på vilka byxor du har på dig. Skulle jag mäta idag? Jag får inte ens ner tummen.

Bloggblad jag skall kolla när jag återvänder

Pinglan jo det är många länder kvar att upptäcka för pappa B. Libyen och Mexico bland många andra. Fast jag har snurrat runt i världen en hel del må jag säga. Inget stillasittande nickande framför TV:n här inte. det är fortfarande full sprutt på gubben.

Tefross, visst blev man överraskad över att kåken var så liten. Guiden var nästan lika stor *s*

Anonym sa...

Så Ukraina har du varit i? Det har inte jag. Jag har bara varit i Finland, förutom Sverige. Jag har mycket att upptäcka:D Fast när jag tänker efter har jag ju faktiskt varit i Skåne. Nästan utomlands, alltså. Och dessutom såg jag ju Danmark på håll!

Anonym sa...

Ha ha du är för go du. Har du missat Lappland? Det är där det riktiga Sverige börjar *s*
pappa B