söndag 5 april 2009

Dert blev lite halvsoligt i alla fall..


När solen inte dök upp så dök vi ner i skinnsoffan och laddade upp en DVD -Warriors of Heaven and Earth- en kinesisk/japansk produktion som aldrig höll på att ta slut. Efter två timmar och 40 minuter så hade vi sett fantastiska scenerier, landskap och slagsmål så blod skvätte över hela TV-rutan. Kanske det var en bra film, jag vet inte. Massor av folk hit och dit och här och där och till slut såg alla likadana ut.
Nu ligger de kinesiska krigarna och den japanske supermannen i plastpåsen som skall ner i soprummet.
Vi har några skivor kvar att titta på men de får vi spara till längre fram. Förmodligen kan nån av dem vara bra. Passade på att köpa ett större parti när vår videobutik stängde för ett par månader sedan. En salig blandning där jag bara gick på skådespelare och inte titlar. Några riktigt bra har vi sett och högen minskar drastsikt. Nu skall vi mixa ihop oss en middag och invänta damernas hemkomst från "Jerusalem". Städningen är avklarad, dammsugit, tömt och hängt upp tvätten (där klarade jag av maskinen, märkte ni det) plockat ur och fyllt på diskmaskinen och skall bara plocka in middagsdisken och trycka på knappen.
"Prinsessan" har just aviserat att färd mot järnvägsstationen (de åker tåg) är på G.
Vi synes längre fram under dagen.
pappa B

"När du gör en resa ta med en gåva till din make
även om det bara är en sten du hittade vid vägkanten".

3 kommentarer:

lurigopalia sa...

Hej..det är inte mitt föl. Jag bor och jobbar på ett av italiens största stuterier. Men ofta när jag bloggar skriver jag våra hästar men det är alltså Biasuzzis hästar jag menar då. Jag har numera inga egna.Italien är ett underbart och helt galet land,det passar mig jag trivs..ciao från pastaland

Pappa B sa...

Aha..hästtjej som min mellandotter då? Förstår att du trivs där nere med sol, god mat och lockiga Italienare *s*

Baronessan sa...

Duktiga grabbar!