måndag 20 april 2009

Gidmiddag, gubben är faktiskt vaken...!


Om ni nu i er enfald trodde att jag låg och snusade på dunkudden så har ni fel. Jag har redan varit ute och gjort två reportage så de så. Nu återstår bara det smärtsamma. Att göra någonting vettigt av det hela. Bilderna är redan klara men det skall broderas ihop en läsvärd, relevant text av alla bokstäver jag har nedritat i mitt block. Nåväl, det har ju funkat de senaste 47 åren så det skall väl funka idag med. Det gäller bara att få tummen ur...det är det svåraste. Fast efter två koppar te och ett par Wasa knäcke med Arbogapastej och hackad gurka så brukar inspirationen komma flygande och ibland slå ner på pappa B:s smala axlar. Det kanske blir bättre nu när jag börjat träna och kroppen förhoppningsvis byter form från rättställd flaska till upp och nervän sådan. Smal neråt och brett uppåt i stället för dagens modell. Med andra ord så kanske vi hörs av redan om ett par timmar medan kraften sitter kvar i pekfingrarna... Känner mig som gubben under lampskärmen. En munk i Kyoto, Japans gamla huvudstad där jag tog bilden efter en hård natt.... med saké.
pappa B

"Den som ingenting har att göra är alltid upptagen"

9 kommentarer:

IronGirl sa...

Hej.. Jag blev glad helt plötsligt! Fint väder ute med..

pappa B sa...

Ja faktiskt här i Göteborg med. Ingen direkt sol, men skapligt varmt ändå...

IronGirl sa...

Här är det soligt och riktigt riktigt varmt.

Hörs vi senare ikväll?

pappa B sa...

jäpp

Sara Yilmaz sa...

tack goa du för dina kommentarer,saltlakrits är alltid uppskattat!!även om det inte skulle dimpa ner ngt är det tabken som räknas..haha jag håller med,en jäkla krånglig adress,hade en väninna som inte förstod varför jag inte kunde min adress utantill.....tills hon fick se den ;)kramar

Baronessan sa...

Den där lampskärmen är inte dum. Om den vore vattentät så skulle den vara perfekt för svenska somrar. Liksom skydd för både sol och regn. Tror jag ska göra en sån av någon gammal vaxduk :)

Anonym sa...

Lyckliga du som är i Göteborg..jag tycker det är super fint där på våren och sommaren! :o) Låter som att allt är i ordning där hemma i Sverige!

Tant Greta sa...

SKRIVKRAMP, jag har försökt komma igång och skriva min tremånaders rapport i en hel vecka nu... det tar emot och inte har jag Wasa knäckebröd, leverpaster och inlagd gurka som starter....aj aj aj...

Pappa B sa...

Sara, det tog mig 5 minuter att skirva den, lilka lång tid för postfröken att läsa den och kuvertet räckte precis till. Salt lakritz är på väg till Turkiet...*s*

BAronessan, ser gärna en bild av den färdiga hatten *s*

Weirdo jorå gamla svedala är sig likt, var du lugn där nere i NZ, vi håller ställningarna...

TANT GRETA...nu får du skärpa till dig. Inte gjort klart tre månads rapporten, vad vill detta säga?
Skall jag komma och hjälpa dig med en rygga full av knäckebröd *s*