måndag 20 april 2009

Stilig USA-Cab och Elvis bra kombination....

Förvisso var det Cadillac som var Elvis favoriter men jag tror att den här Buicken också blivit accepterad av kungen. I vilket fall som helst så dök den här bilden upp mitt framför ögonen på mig nere i ICA:s garage hemma i Angered. "Skogarnas Konung" och jag parkerade Belmondo för att knata upp och handla lite mat och nere i P-huset stod cabben och glänste i metalliclacken. "Skogarnas Konungs" stora idol Elvis finns på både T-shirt och någa hoodtröjor. Plötsligt står han bara där, min lille Elvis och beundrar amerikanaren. Vilken bild, upp med kameran och pang! Här har jag nog en av årets bästa bilder så här långt. Sänder över en liten fråga till Hd, rätt stark bild eller hur?
Måste försöka vara lite social här hemma en stund men återommer inom kort på denna kanal.
pappa B

"Människan är som sitt umgänge"

7 kommentarer:

Storarvid sa...

Joo tjusig värre, själv har jag en gammal Pontiac Trans Am i garaget, den ska ut i sommar igen.
Jasså, du är Göteborgare. Själv är jag Linköpingsbo, men hustruns lillasyster är Göteborgare. Bor i Sisjön, eller ja man åker uppför, uppför, uppfööööör o till sist, längst där uppe är man vid den lilla sjön Svartemossen, o så har man ett vattentorn där. Man åker LÄÄÄÄNGST upp på..... jaa vad heter vägarna? tror det är nå't med lövmosse... Sista huset längst upp på höger sida i hörnet... Där har JAG svingat MÅÅÅÅNGA bägare
;-)
HA DET BRA!!

Pappa B sa...

Jonas då blir det att förvarna vid nästa besök så kanske jag kommer uppklättrandes och vi kan svänga ett par bägare ihop *s*
Ursprungligen kommer jag från den lilla byn Porjus uppe i LAppland. Råkade ta fel buss och hamnade i södra Sverige

pingvinen... nej... PINGLAN sa...

Snöstorm?! Nej, jag har beställt vår nu. Jag orkar inte med mer snö!

Gonatt gonatt!:)

Pappa B sa...

Pinglan lilla...det kommer snö, vänta får du se *s*

hg storm sa...

klart jag kollat..
dock fastnar jag för citatet
allt gott mannen
hg

stella sweden sa...

dina citat blir bara bättre...men fin bild du

stella sweden sa...

U om jag hade en klok kamera skulle jag utan att darra på läppen ta århundradets bild...

;)