tisdag 7 april 2009

Gotland Wiskey satsar vidare...

I samband med Gotland Whiskys pågående nyemission har grafikerna Roland Hejdström och Björn Pettersson tagit fram en bild som ska illustrera företagets första Whisky - Isle of Lime - en lätt rökig single malt som ska börja säljas 2013.

Resultatet blev en "korning" version av - AD Edvin Holms på Hillmarketing i Visby - vackra Isle of Lime flaska.

Namnet - Isle of Lime - syftar på ön Gotland och dess berggrund av kalksten, engelskans lime stone. En av de viktigaste ingredienserna i Whisky är korn. Isle of Lime är gjord på ekologiskt egenodlat sexradigt Polarkorn, som väckt uppmärksamhet långt utanför Gotland.

Äe du nyfiken så tycker jag att du skall kika in på deras hemsida och ta ett titt på Sveriges nästa stora spritexport? ligger i vassen och lurar på om jag skall köpa mig en aktiepost för 2.250 riksdaler eller ej. Gör jag det inte kommer jag att deppa ihop den dagen aktierna stiger mot skyn (tror nämligen att de kommer att göra detta. Dessutom är jag ju en stor älskare av wirre.
Vi får välan se hur jag gör.
pappa B

"Drucken man talar vad nykter man tänker"

4 kommentarer:

Znogge sa...

Det tål kanske att tänka på! Hittills har jag varit bilindustrin trogen men där rasare väl aktierna kraftigt nu...

Anonym sa...

Dax att ta på SSig rustningen och bli Don Quijote (reservation för städningen. Till saken alltså Göteborgs stad tar bort tillståndet för mc att parkera i cyckelställ. Och anpassar Sig till Stockholm trodde att när man kallar göteborg för sveriges framsida att man undvek att kopiera baksidan

OLLE

Pappa B sa...

Olle där klippte du till både rakt och rejält. Dagens politiker här i Göteborg är så rädda för "folket" i Stockholm att de skiter i byxorna om någon där uppe skulle klaga. -Vi följer med strömmen, sticker inte ut som vi gjorde förr. Respekt det behöver vi inte...nä vi gör som de "stora pojkarna och flickorna" i huvudstan.
Det är för djävligt!

pappa B sa...

Znogge ja tusan vet om det inte är bättre att satysa på svensk wirre än svensk/engelska/amerikanska bilar *s*