onsdag 8 april 2009

Hallå alla bloggvänner, äntligen hemma igen...


Idag har vi spenderat nästan hela dagen i Trollhättan. Kollat Trolliwood, både gamla och nya slussarna och handlat Warhammer 40K. En toppendag enligt "Skogarnas Konung" som blev mäkta imponerad av slussarna, även om det vid det här tillfället inte dök upp någon båt så vi fick se dem in action! Massor av gamla fina byggnader och vatten lite här och där. Den torra älvfåran där man släpper på otroliga mängder vatten vid Fallens Dag gjorde honom riktigt lyrisk. -Oj, vad fint pappa, vad mäktigt sa han
Sedan såg vi detta helt fantastiska "Rumshotell" en pärla mitt ibland Vattenfalls gamla hus. Han tyckte det var imponerande med tanke på att flera av kanalerna hade grävts för hand och speciellt intresserad var han av de gamla, nedlagda dikerna. Nu väntar det tranor i Hornborgarsjön till helgen och på lördag skall vi elda upp Nuki och Jennies altan på deras grillfest. Skall nu försöka få någonting i maggen, sedan återvänder jag till tagentbordet ett par timmar. Tag en kall öl medan ni väntar
pappa B

"Stor stad - stor ensamhet"

7 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Vilka underbara bilder! Och vilken härlig dag ni verkar ha haft.
Vill passa på att önska en riktigt härlig påskhelg!

Anonym sa...

Hej på dej...Hoppas du får en trevlig påsk!

Baronessan sa...

Härlig utflykt. Skogarnas konung är pappa upp i dan tror jag :)

pappa B sa...

Halloj brudarna!
Jo han är lik mig, ibland. Mest lik är han nog mamma, klok och underfundig, lagomt lurig med massor av humor. Läshuvud kallade man det förr i tiden. Men sitt lugna temperament som snabbt blir till en livsfarligt lejon det har han fått från gubben. Lilltrollet hon är en kopia av mig, hela hon.

Anonym sa...

Vad konstig hörru...jag kollade in din kommentar på den andra bloggen och kan se den helt ok!

Skatan sa...

"Stor stad - stor ensamhet"

Är det så?... Egentligen... stor ensamhet?

Pappa B sa...

Människan är en liten fis i Guds rike, så sa alltid min farfar och jag är böjd att hålla med honom.