torsdag 9 april 2009

Små herrar i frack...

...träffade jag på nere i Kapstaden. Dessa små pingviner har fått en egen fristad bara ett stenkast från storstadens myller och brus. Små goa fåglar i frack.
Vi passade på att ta en tur för att kolla in dem vid vårt besök där ner 2005. Under den tiden var jag ordförande i Svenska Dragkampförbundet och vi hade vår årliga kongress i Sydafrika. Ett spännande land och en spännande stad. Här finns det mycket att se och begrunda. Vi gjorde några fina utflykter bland annat upp till ett par verkligt fina vinodlingar (givetvis) En gungig båtfärd ut till en sälkolloni stod också på programmet. Har ni en chans så åk ner till Kapstaden och spendera några dagar i myllret och solen.
pappa B

"Den som gör sig till får, blir uppslukad av vargen".

5 kommentarer:

Znogge sa...

Vilka härliga bilder! Men så långt som till kapstaden kommer jag inte i år utan bara till Sicilien! Men min synnerligen resvana syster var där nyligen och tyckte det var ett väldigt intressant resmål.

Pappa B sa...

Znogge Sicilien räcker gott det med. Det är lite spännande med Sydafrika

stella sweden sa...

åh! jag älskarr dessa små damer U herrar i frack för de går så vackert vaggandes!

stella sweden sa...

- vaggandest vackert skulle det vara!

Pappa B sa...

Stella låt mig vagga dig till sömns. Du behöver vila lite efter en tuff rosa torsdag, eller hur?
kram på dig