fredag 3 april 2009

Vilka vänner det är inte klokt!


Tusen tack för hjälpen. Chiligrabben som gjort ett avtryck som känns ända ner till KIna, jag jublar bugar ända ner till marken. Skall ägna några timmar i natt och försöka fiska lite mer. Hoppas bara att ingen tar illa upp för det är inte min mening att förarga någon.

Nu är vattnet bytt i akvariet (det stora) och städningen är klar. Alla fiskar överlevde och kuliålen Twisted Ålman syntes inte till och inte heller såg jag honom/henne i vattnet som åkte ner i avloppet. Skulle det visa sig att hon/han försvunnit blir det att spendera 19 kronor till på Hornbach. Elvis, den jättestora malen han ligger bara och rullar med ögonen och han går faktiskt att klappa med pekfingret utan att han rör sig.(skall träna honom till Talang-09) De två praktborthierna anfaller i värsta pirajastil och kör sina vassa spröt i handen på mig gång på gång.
Alla Black Molly fegar och är lika dumma som våra svenska mörtar och håller sig så långt ner och så långt bort som det bara går. Typiska svenska fiskar egentligen, vågar inte sticka upp. Nu har vattnet lagt sig tillrätta, fiskarna har återgått till att simma normalt, inga skador eller dödsfall har upptäckts och friden har lagt sitt tunna täcke över pappa B och hans familj...
Smyger nog in här en stund till i kväll och ser hur ni har det. Fredagsmyset har gått bra och kvinnan hade handlat hem en box rött som inte alls var så illa JeansJeans heter lådan och kommer från Frankrike för 169 riksdaler. Tar mig nog ett glas till, eller två.
pappa B

"Fisken som försvan i djupet var alltid stor".
Skicka en kommentar