fredag 22 maj 2009

Första ronden till pappa B!!!!

Tjoff! Där satt den.Pappa B tog hem första ronden genom att mycket tekniskt förkunna att om kvinnan tog med sig bägge trollen på skosafari, så kunde jag plocka ur skogarderoben och sätta på kaffe. Det skulle bli smidigare och så hade vi bara att sätta igång sorteringen när hon kom hem. (Vi skall nämligen ha stor skorensning hos pappa B denna förfärliga torsdag, eller vad det nu är för dag.)Hon gick på den finten. Hennes 612 par skor ligger nu i en jättehög mitt på vardagsrumsgolvet och mina två par golfskor, ett par vackra, nästan oanvända svarta lackskor och ett par tygskor (svart/vit rutiga) och två sandaler ligger demonstrativt framme på hallgolvet. Kaffet är påsatt och jag har redan druckit en kopp (säg ingenting) Väntar dem vilken minut som helst...
pappa B

"Var och en vet bäst var skon klämmer"

6 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha...det var lite trixit av dig!

Synnøve. sa...

Du är smart du hehe...
Fast det borde man kanske inte skrivit. För nu har väl kvinnan kommit hem kanske.
Hur många skor fick hon kvar. Jag har par med gummistövlarna och vandrarkängorna. Då är tofflorna inräknade hehe....
Ha det gött min vän och hoppas kaffet smakade.
Synne.

Annelie sa...

Tack för alla ord hos mig, tack tack tack.

Hoppas dagen gick bra med alla skor, kram!

Stina sa...

Haha...du är ju för rolig alltså.:-D

Anni sa...

hmmmm, i min storfamilj är jag den som har minst antal skor...

annars skulle jag bara tacka för din fina och roliga kommentar i min blogg!

Järnflickan sa...

SKOR! Du är elak.. väldans elak :/

Du får då inte komma i närheten av mina... mina fina skor.

Har man inte perfekta skor så försvinner pricken över i:et. Ja, okej. Jag använder inte hälften av skorna, men ändå!

Kram