tisdag 5 maj 2009

Idag är himlen inte blå....

Idag sitter det inga flanörer och dinglar med benen på kanalkanten i Göteborg. Nej idag är det grått och regnet hänger bakom hörnet. Men jag förmodar att det behövs lite bevattning för att växtligheten skall få ny energi. Det kanske är bra för oss människor med för den delen. Det får oss att vakna till och inte gå omkring med solbrillor och ett fånigt flin i ansiktet hela tiden.

Turkish Airlines ökade antal passagerare med 8,4% första kvartalet 2009
Istanbulbaserade Turkish Airlines redovisade den 14 april en passagerartillväxt på 8,4% för första kvartalet 2009. Företaget som nyligen utsågs till Syd-Europas bästa och Europas enda fyrstjärniga flygbolag av undersökningsinstitutet Skytrax (alla klasser, alla sträckor), hade en passagerarvolym jan-mars på 4,9 miljoner. Den andra juni ökar Turkish Airlines antalet avgångar från Stockholm, till två dagligen.
Att Turkiet toppar svenskarnas semestermål är inte alls så konstigt. Landet är fortfarande billigt, sett ur den svenska plånbokens sida. Maten och människorna är fantastiska och sevärdheterna både många och djupt imponerande. Storstaden Istanbul, huvudstaden Ankara och så badparadisen Antalya och Alanya (där jag har bloggvänner)slår det mesta just nu. Minnet från vår egen semester på Club Paradiso i Alanya sitter fortfarande hårt rotat hos trollen här hemma. Ja, hos mig med faktiskt.
Nu skall jag hälla i mig en kopp te till, sen återkommer jag på denna teater.
Godmorgon föresten. Hoppas att ni sovit gott, intagit en stärkande frukost och befinner er på arbetet. Där presterar ni naturligtvis på topp för er egen och landets bästa, som Mao hade sagt, om han varit stadsminister i landet lagomt. hej på en stund
pappa B

"Handla så under dagen att du kan sova gott om natten"

15 kommentarer:

Agneta sa...

En bit öster om stan regnar det just nu... Gräsmattan ser ut att glatt suga i sig! Liksom träd och buskar och blommor!
Jag tror att vi människor behöver lite tråkväder också... Usch, jag har en tråkdag idag. Hela mitt inre skriker Vill Inte.
Men jag måste...

Ha en bra dag!

Pappa B sa...

Men lilla vännen -stort och smått- inte skall du sitta och ha tråkigt. Vi får väl åka ner till stan och slänga i oss ett glas rött på någon uteservering mitt under fallande regn och rusk. Berätta lite om livet och må som vi förtjänar -toppenfint-. Eller hur?

sara sa...

halloj!!!! hur har du haft det?? har du det bra..låter riktigt bra att det ökar med flyg...vi hoppas verkligen på boom detta år...det sägs att speciellt skandinavier kommer öka sina resor till turkiet.TACK för laktrítsen!!!kom i måndags förra veckan,ska tillägna det ett inlägg någon dag! DET var SÅ uppskattat du anar inte,du gjorde mig verkligen glad! har inte öppnat den än,är rädd för att den ska ta slut på en gång....TACK än en gång.kram

Agneta sa...

Hade jag inte lämnat mina solglajjer hemma idag hade vi kunnat göra det! Dricka vin är trevligt! Jag hade gärna lämnat jobbet NU!!!
Men nu skiner ju solen, och jag får väl sitta kvar och jobba... Till klockan 20.00 - tråkigt nog. *försöker att inte bryta ihop*

kockajäveln sa...

Här nere i skåne land har de i princip regnat hela dagen..inte så skoj men som du säger så behövdes de.

pappa B sa...

sara..det var roligt at lakrispåsen kommit fram. Skrev ju en rätt banal avsändare *s*
Ät nu upp den innan bitarna blir stenhårda.

smått och gott vi får väl testa vindrickande en annan regnig dag. det lär komma fler innan sommaren är slut *s*

kockajäveln sa...

ne jag vet, de ändrar ju om sidan hela tiden o tvingar en att registrera sig på nytt. Jodå finns där inne under namnet nakna kocken i kategorin bloggers eller humor..nått av de va de..hehe
Ne jag bara växer. Snart upp i mina 2 meter:)

Anonym sa...

Sv: Så trevligt att du fann mig ute i det stora cyberspace! På frågan om jag skulle orka med att ha maken på resande fot mer eller mindre jämt...Jo det tror jag men inte med en villa att sköta om. då skulle jag nog välja att bo i lägenhet. Lite för mycket att göra när man själv jobbar 100 % samt har Min Sjukdom som ligger och pyr...
Önskar dig en toppenfin dag på resande fot och du är alltid välkommen tillbaka! Kram Anna

Kina sa...

Alanya bevattnas rejält idag (och igår) ösregn har vi bjudits på hela dan. Det märks att det är mycket bokat till Turkiet i år. Vi har resa till sverige i juni men hittar inga tillbaka hem hit i början/mitten på juli. Nåt kommer vi väl hitta men man vill ju inte betala hur mycket som helst. Nu ligger dom på 4000:-/man ONE WAY:/ Inget pris jag vill betala. Trevlig kväll!

pappa B sa...

skrivanne, nej det är klart. Full tid på jobbet, dålig hälsa och hus att sköta. det är tufft för de flesta. Du lät bara så uppgiven i ditt inlägg så jag måste kommentera *s* Kram tebax.

Kina, det kanske inte skadar med lite vatten uppifrån ibland. det var attans vad dyra biljetterna var. Du får väl ligga ute på nätet och lurpassa tills det dyker upp någon restresa eller liknande.

Anonym sa...

My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.

I have always disliked the idea because of the costs.
But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on numerous websites for about a year and
am anxious about switching to another platform. I have heard great things about blogengine.
net. Is there a way I can import all my wordpress posts into it?
Any kind of help would be really appreciated!
Here is my web-site piano lessons

Anonym sa...

Oh my goodness! Amazing article dude! Many thanks, However I am
encountering difficulties with your RSS. I don't know the reason why I can't subscribe to
it. Is there anybody having the same RSS problems? Anyone that knows the solution will you kindly respond?
Thanks!!
Feel free to visit my webpage - how to lose man boobs

Anonym sa...

Wonderful beat ! I wish to apprentice while you amend
your website, how could i subscribe for a blog
site? The account aided me a acceptable deal.

I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered
bright clear concept
Here is my web-site : fastigheter i alanya

Anonym sa...

Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have truly enjoyed browsing your blog posts.
In any case I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!
Here is my web blog ; mylali.net

Anonym sa...

Wow, wonderful blog layout! How long have you been
blogging for? you made blogging look easy.
The overall look of your site is excellent, let
alone the content!
Here is my blog post :: acne scar