fredag 8 maj 2009

Tyskland....Vi är här nu!

Anders "The Boss" Engzell har en Mac, en koppling som funkar (även under vatten) och är väldigt snäll och förstående. När han såg mig sitta nere i lobbyn på det chsngtila hotell Fürst Leopold i Dessau så förbarmade han sig över mig och sa att jag kunde komma upp och låna hans Mac för att få kontakt med er mina vänner.
Naturligtvis var det en kvinna som sabbade morgonen för pappa B. Djupt försjunken i Karin Wahlbergs talbok Tröstaren och Thorsten Wahlunds röst mssandes i hörlurarna glömdes både tid och rum och jag rycktes brutalt upp ur historien om skotten på kyrkogården av att telefonen ringde. Det var vår busschaffis Lars som förkunnade att klockan var över sju och vi hade bestämt att mötas utanför en bensinstation vid hotell Formula 1 i Malmö. Rafsade ner bandspelare och lurar i dataväskan och studsade ut ur plastbunkern.
Lars, en ny trevlig bekanskap, var vår chaffis då den ordinarie, levande legenden, reseguiden Kenneth var tvingad att ge sig ut på andra uppdrag. Upphämtning av fler journalister och Anders nere i Malmö centrum gick som en dans. Sist ombor Kim (OBS: En kvinna) Hall och hennes väska. Mot Danmark, över Öresundsbron och nya påstigande som efter den danska klockan kom lite hipp som happ och tiden gick. Plötsligt fanns det en saknad och vi körde mot den väntande färjan i Gedser. Den saknade kom efter i privatbil och kom ifatt oss vid färjelägret. Middag ombord, kycklingfilé med goda tillbehör, en stor stark och vi var framme i Rostock. Vidare genom en del av landet och exakt efter tidtabellen i programmet svängde Lars upp vår blåa buss framför hotell Fürst Leopold i Dessau.
Kort hälsning, ett glas skumpa och upp på rummen för att installera sig. Vackra rum som till och med har datanslutning så kanske, skulle min gamla lappis fungerar. Möte med våra guider och så en promenad ner till det lilla konstmuseet som hade vackra konstverk (totalt 2000 tavlor) i sin ägo. Verk från 1500 till sent 1700-tal.

Ingenting för svenska rödstrumpor!

Här visades och berättade en yrvaken Dr någoting om hur stressad han var. Vi gissade att gubben försovit sig för vi fick vänta ett bra tag innan han dök upp och låste upp muséet. Men skit samma. När jag fotograferar flickor som visar tuttarna jämrar sig delar av den svenska befolkningen. När de går och ser på konst från 1700-talet där masellerna, lagomt lönnfeta ligger utsträckta med yppiga bröst och en genomskinlig duk över skrevet då utbrister de -Oh så changtilt, vilken fantastiskt konst. Ta er i brasan kärringar! Mina vackra tjejer och deras bara bröst är minst lika vackert och dessutom mindre oanständigt. Men..kvällen kom, en Blodig Mary och en gin/tonic försvann innan den breda dubbelsängen lockade. Nu är det en ny dag och vi skall väl se vad den har i sitt sköte. En aktiv dag väntar så långt vet jag och det skall bli spännande att berätta vidare för er i morgon, kanske rent av i kväll, vi får väl se.
pappa B
Skicka en kommentar