måndag 1 juni 2009

40 länder på världskartan....


Igår kom land nummer 40 in på min karta. Helt fantastiskt tycker jag. Folk blir skjutna halft till döds ute på Hisingen och Örgryte lyckades ta ett poäng borta. Det är dagens händelser i Göteborg. Att fotografen Lennert Petersson tar pension från jobbet som fotograf på Volvo är en annan. Rätt tid att gå i pension så slipper man inte bli bortförd via en konkursförvaltare, man går med andra ord med flaggan i topp.

Hur har nu Pingsthelgen varit för er där ute i världen? Har solen strålat och turisterna anlänt till rullstenarna på Cleopartastranden i Alanya, blommar det för fullt uppe i Lappland, har halta hästar i Italien piggnat till och hur ser vädret ut i Nya Zeeland? Kan ni inte berätta lite så jag vet hur ni har det. Smyger ju in varje dag och kollar upp lite hur ni har det, men lämnar inte så många spår som jag borde, jag vet. Fast ibland så ser ni givetvis att jag tittat in, eller hur?

Snart blir det semester, trollens skolavslutning närmar sig med stormsteg och detta blir sista året i den skolan de gått i sen första klass. Skolan skall rivas och bägge två skall flytta till Vättleksolan nästa termin. En betydligt större skola än den lilla barack de går i just nu. Ett stort steg för små människor också. Skall köra upp min dator till doktorn och samtidigt hämta "Prinsessans" som fått en extra kick för att vakna till lite extra. Med andra ord består familjens dataarsenal just nu av den jag skriver på ("Skogarnas Konungs" HP) och min antika laptop av samma märke. I övrigt verkar gänget i Angered överleva en dag till i solskenet...
Slänger in en bild på "Prinsessan" när hon stoppar i sig en kebabrulle på karnevalen i förrgår...
pappa B

6 kommentarer:

woopsidaisy sa...

jo tack... woopsans huvve e fullt me snor och halsen som om man dratt en rasp genom strupen. Får nog säga denna att eländigt vackra pingsthelg gott kunnat vara full av regn så man slapp va deppig för att man inte kunde njuta av det underbara vädret. å så fick en korkad sverigedemokrat mej att bli riktigt förbannad... men lite aggressioner är kanske bara bra för tillfrisknandet.

Anonym sa...

Här har det vart lungt...vi har vart ute på landet och tagit det lungt...var skönt faktiskt. Vi har semester hela den här veckan så vi hade tänkt att åka på en kort tur nånstans...vet inte vart...eller om vi orkar ännu...

MissC sa...

Här är det varmt!! Slappar i solen å framför datorn, hemma hos mamsen! (Göteborgstrakterna)

Hmmm... Dessa änglar, ska det till dig eller ska jag radera deras tänkta färd??

pappa B sa...

Miss C o herre je! Änglarna har jag totalt tappat bort. Skall omedelbart ta fram alla uppgifter och se till att dollar anländer till änglafabriken.
Senil demens kallas detta, tack för att du ruskade igång minnet igen...

IronGirl sa...

Nu är även min vanliga blogg abuse anmäld också. Men denna gången lät sig inte blogg.se sätta lösenord på den, eftersom jag skällde ut honom.

Det är faktiskt lite kul. Men de uppmanar såklart fånen att polisanmäla händelsen.

Woopsidaisy jag har en liten fråga, har du möjligtvis bott i Helsingborg tidigare?

MissC sa...

Hahaha.. Du är för skön ;) Men inga änglar kan lämna boet före den 10:e då änglamakaren befinner sig neråt i landet ;))