fredag 19 juni 2009

Nu är jag i valet och kvalet...

...skall vi bege oss ner till Falkenberg och villavagnen eller skall vi stanna hemma här i Angered? Enligt SMHI skall regnet ösa ner både i morgon och under lördagen. Att sitta inne i en villavagn (det må vara aldrig så mycigt) med regnet strilande utanför är banne mig inget hit. dessutom med två ungar som med 100% säkerhet ryker ihop var och varannan minut på grunda av "inget att göra" symtomen det gör inte saken bättre.
Nej, som läget ser ut just nu så blir det firande hemma. Jag kan ju ta på mig min blommiga hatt, stå med armarna rakt ut i sidorna och med varsin soppåse i händerna så ser jag ju ut som en midsommarstång och trollen och kvinnan kan hoppa små grodorna runt mig på köksgolvet. sen kan jag spela dragspel så att grannarna, en våning ner, måste gå ut i regnet och sätta sig på balkongen. Ganska kul faktiskt.
Kvinnan kan smaska i sig sillen och vi andra laxen här hemma likaväl som i en villavagn i Olofsbo, eller vad tycker ni?
pappa B
Skicka en kommentar