fredag 7 maj 2010

Attans, vad jag blev hungrig...

.. när jag skrivit och tänkt på all god mat jag stoppade i mig ute på Rügen så kände jag plötsligt att jag hade en mage. Åja, en ganska rejäl en fortfrande (fast den minskar i sakta mak). Öppnar kylskåpsdörren och möts av en lika tom syn som när jag viker upp plånboken. På en hylla står barnens mjölk en bit falukorv, två skrumpna morötter, en liten bit vitkål, en lök och så inget mer?
Då är det bara till att börja trolla. En sista bön att det är fredag och att barnen då får god mat i skolan. Jag fixar till detta och det smakade faktiskt riktigt bra. Hade min vän, den blåblodige, varit här så hade han kunnat göra sin "Korvgryta A la Hudikborg" En riktig höjdare vill jag lova. Nu blev den enenklare variant, mer anpassad en dräng..
pappa B

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller verkligen med dig, Grevens korvgryta vilken man intagit ett otal ggr är nog bland det bästa man kan stoppa i sig. Järnberg

pappa B sa...

Men har du testat hans likör? Fy för den lede. När gubben inte såg fyllde jag flaskan som grevinnan gick och duttade på rosorna med likören. Samtliga rosor vissnade och dog inom loppet av 1 timme. Sånt bjuder han oss drängar på den geten.
Själv säger han att den är bra att ha i spolarväskan under vintern.

Stina sa...

Haha...Jo, men du. Jag har varit här förr. Känner igen dig, siddu. Du har varit inne på min blogg förut.
Det glömmer jag inte!;-) Stina

Stina sa...

Ja, nu kom jag av mig också. Jag skulle ju säga att det ser gott ut det där.:-)

Erika sa...

Du får så gärna nypa en bild eller två eller hur många du vill, det går så bra så. Om jag inte ätit för ett par timmar sedan, hade jag kanske börjat dregla. :)

Vink!

marianaskeramik sa...

vilken häftig rubrik!
sveriges gladaste man- I LIKE!

Kul att ha tittat in här
ha en fantastisk helg!
tjing
marianaskeramik

Synnøve. sa...

Godafton.
Ser att vi varit på resande fot igen.
Rügen har jag alddrig besökt förr.
Kanske en tur dit snart.
Bernsten är vackert och kan man finna materiral till ett smycke så är det väl ett plus.

Ingen dålig middag du fixade till av de du fann i kjöleskapet.
Du är en riktigt trollkarl hihi.

Här blir det en trevlig kväll, med en drink i glaset.
Drack upp sista skvätten med Macmyra whiskeyn i går...
Bolaget har mera hihi.
Ha en alla tiders fredagskväll nu, med kvinnan i ditt liv.
Kos dæ...