måndag 17 maj 2010

Dagens lunch - nötbiffar med oliver


I dag måste jag få lite sprutt på den ålderstigne greven i Hälsingland. Han verkar har snöat in, i kampen om att freda sitt gods från inkräktare, och det har kommit mig tillhanda att han syns, smygandes omkring på sina ägor med hagelgeväret i hand. Inte likt honom för han lider av en obotlig skotträdsla. Nåväl, jag lägger ut en bild på min lunch, det brukar sätta sprätt på gubbaskrället, förlåt grevaskrället menar jag givetvis.
Nötfärsbiffar med vitlök och finhackade oliver på en bädd av grönsaker. Färska nyspritsade ärtor ger extra sting åt de övriga grönsakerna på tallriken. Dessvärre hade jag ingen norsk akvavit så jag slog upp en lite Vermth Bianco som substitut för den norska snapsen. Nu mår jag som en borgmästare och skall sätta mig framför den andra burken (detta är "Skogarnas Konungs" dator) och scanna lite diapositiv.
Ha det så länge mina vänner.
pappa B
Skicka en kommentar